ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ
Η Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020 προχώρησε στην προδημοσίευση της 5ης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο του «Σχεδίου Επιχορήγησης για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για ανάπτυξη και επέκταση πέρα από τις τοπικές αγορές», που θα ανοίξει στις 15 Φεβρουαρίου 2019.
Για πρώτη φορά στα προγράμματα εδαφικής συνεργασίας, μια Πρόσκληση απευθύνεται σε επιχειρήσεις της διασυνοριακής περιοχής του Άξονα Προτεραιότητας 1 και στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην επιλέξιμη περιοχή Ελλάδας-Βουλγαρίας και συμβάλλει στον Ειδικό Στόχο του προγράμματος για επέκταση πέρα από τις τοπικές αγορές και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας σε νέες αγορές.
Η συνολική δημόσια δαπάνη της Πρόσκλησης ανέρχεται σε 10.000.000 ευρώ που αναλύεται σε 8.500.000€ από κονδύλια του ΕΤΠΑ και 1.500.000€ από την Εθνική Συνεισφορά Ελλάδας-Βουλγαρίας. Η ελάχιστη συνολική επιλέξιμη επένδυση (ανά πρόταση) ανέρχεται στις 300.000€ και η μέγιστη στις 600.000€, ενώ η μέγιστη επιχορήγηση ανά μεμονωμένη επιχείρηση είναι 200.000 ευρώ για τριετή περίοδο.
Οι επιλέξιμοι δικαιούχοι στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης είναι οι επιχειρήσεις στους παραγωγικούς τομείς προτεραιότητας των στρατηγικών "έξυπνης εξειδίκευσης" της ζώνης CB, και συγκεκριμένα (όπως ορίζεται από τους κωδικούς ταξινόμησης της NACE):
- Βιομηχανία γεωργικών προϊόντων διατροφής
- Διαχείριση αποβλήτων για ανακύκλωση ή παραγωγή ενέργειας
- Ανανεώσιμη ενέργεια και εξοικονόμηση ενέργειας και αποδοτικότητα
- Αειφόρος τουρισμός
- Υγεία
- Υλικά - Τεχνολογία
- Οικοδομικά υλικά
- Κλωστοϋφαντουργία.
Διαδικασία 'Εκδοσης Άδειας Εγκατάστασης Κτηνοτροφικών Εγκαταστάσεων
Περιβαλλοντική Αδειοδότηση |
Η Δράση «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας» στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, προκειμένου να αναβαθμίσουν και να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση στην εσωτερική και εξωτερική αγορά, επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού εξοπλισμού τους και στην πιστοποίηση των προϊόντων τους.
Προϋπολογισμός της Δράσης
400 εκατ. ευρώ για το σύνολο των περιφερειών της χώρας
Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.
Δικαιούχοι της Δράσης
Μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις
Επενδυτικά Σχέδια & Επιδότηση
Επενδυτικά σχέδια από 20.000 ευρώ έως 200.000 ευρώ
Επιδότηση από 50% έως 65%
Το ύψος της επιδότησης καθορίζεται με βάση τις εξαγωγικές επιδόσεις των επιχειρήσεων.
Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας
Βασικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ικανοποιούν αθροιστικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Επιδοτούμενες Δαπάνες
Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης.
Χρόνος Υλοποίησης Επενδυτικών Σχεδίων
Μέχρι εικοσιτέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.
Ημερομηνία Έναρξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: 6 Φεβρουαρίου 2019
Ηλεκτρονική Υποβολή
Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης που συνοδεύεται και από ηλεκτρονικό φάκελο υποψηφιότητας στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr
Ο ηλεκτρονικός φάκελος υποψηφιότητας περιλαμβάνει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβολής/ένταξης του Παραρτήματος Ι σε μη επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή αρχείου (π.χ. αρχείο τύπου pdf).
Συνημμένα Αρχεία
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στη Δράση | |
Σύνοψη Δράσης | |
Πληροφοριακό γράφημα της Δράσης |
Η Δράση «Εργαλειοθήκη Επιχειρηματικότητας: Εμπόριο – Εστίαση – Εκπαίδευση» στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται:
- στο λιανικό εμπόριο
- στην παροχή υπηρεσιών εστίασης
- την παροχή υπηρεσιών ιδιωτικής εκπαίδευσης–κοινωνικής μέριμνας
προκειμένου να αναβαθμίσουν το επίπεδο επιχειρησιακής οργάνωσης και λειτουργίας τους.
Προϋπολογισμός της Δράσης
60 εκατ. ευρώ για το σύνολο των περιφερειών της χώρας
Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.
Δικαιούχοι της Δράσης
Μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις
Επενδυτικά Σχέδια & Επιδότηση
Επενδυτικά Σχέδια από 10.000 ευρώ έως 150.000 ευρώ
Επιδότηση 50%
Βασικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει αθροιστικά να ικανοποιούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Επιδοτούμενες Δαπάνες
Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης.
Χρόνος Υλοποίησης Επενδυτικών Σχεδίων
Μέχρι εικοσιτέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υλοποιήσουν το 30% του εγκεκριμένου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού της επένδυσης, τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.
Περίοδος Υποβολής
Έναρξη Υποβολών: 6 Φεβρουαρίου 2019
Λήξη Υποβολών : 19 Απριλίου 2019
Ηλεκτρονική υποβολή
Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης που συνοδεύεται και από ηλεκτρονικό φάκελο υποψηφιότητας στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr
Ο ηλεκτρονικός φάκελος υποψηφιότητας περιλαμβάνει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβολής/ένταξης του Παραρτήματος Ι σε μη επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή αρχείου (π.χ. αρχείο τύπου pdf).
Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες των κριτηρίων Αξιολόγησης.
Συνημμένα Αρχεία
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στη Δράση | |
Σύνοψη Δράσης | |
Πληροφοριακό γράφημα της Δράσης |
Τα τελευταία είκοσι χρόνια, εργαζόμαστε με μια ομάδα περίπου 800 μικροκαλλιεργητών βιολογικής παραγωγής ελαιόλαδου στη Λέσβο. Αυτοί οι βιοκαλλιεργητές διαχειρίζονται τα βιολογικά αγροκτήματα και τους ελαιώνες τους με παραδοσιακό τρόπο που έχει δει ελάχιστες αλλαγές για γενιές. Η γεωργία στο νησί και οι τεχνικές καλλιέργειας της ελιάς ήταν πάντα παραδοσιακές, πράγμα που σημαίνει ότι οι βιολογικές εκμεταλλεύσεις μας δεν κινδυνεύουν να μολυνθούν από αγροχημικά υπολείμματα. Λόγω του μοναδικού κλίματος αυτής της περιοχής και της σκληρής δουλειάς των αγροτών μας, η περιοχή μας παράγει εκλεκτής ποιότητας ελαιόλαδο. Οι γεωπόνοι μας επισκέπτονται συχνά τους αγρότες για να παρακολουθούν την καλλιέργεια και να παρέχουν τεχνική βοήθεια όπου χρειάζεται.
Αν και οι βιοκαλλιεργητές καλλιεργούν την ελιά με παραδοσιακό τρόπο, η τοπικές επιχειρήσεις έκθλιψης και τυποποίηση ελαιόλαδου διατηρούν παραδοσιακές τεχνικές αλλά με σύγχρονα μηχανήματα και εξοπλισμό. Συνεργαζόμαστε στενά με τα ελαιοτριβεία και τους τυποποιητές, προκειμένου να διασφαλίσουμε την ποιότητα και την ασφάλεια των του λαδιού. το προσωπικό της Γεωτεχνικής Αιγαίου επισκέπτεται τακτικά τις εγκαταστάσεις για να διασφαλίσει ότι όλες οι διεργασίες λειτουργούν σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας τροφίμων.
Ακτινογραφία της ελληνικής παραγωγής γάλακτος αιγοπροβάτων.
Με την δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων για πρώτο δεκάμηνο του 2018 από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, μας δίνεται η ευκαιρία να ακτινοσκοπήσουμε την εθνική παραγωγή του λευκού χρυσού και σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα να αναλύσουμε την Ελληνική πραγματικότητα στην γαλακτοπαραγωγή της χωράς μας.
Στον ιστότοπο του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ παρουσιάστηκαν τα γαλακτοπαραγωγικά στατιστικά για το 2018 και στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ τα στατιστικά του ζωικού κεφαλαίου που δηλώθηκε το 2017 στις δηλώσεις ενιαίας ενίσχυσης. Η κατακόρυφη πτώση των τιμών στην παραγωγή, η συζήτηση περί καρτέλ και ελληνοποιήσων εισαγόμενου γάλακτος για την παραγωγή ΠΟΠ προϊόντων φέτας, αλλά και η αναμενόμενη αποζημίωση de minimis αποτέλεσαν αφορμή για την ανάλυση και δημοσιοποίηση των δεδομένων αυτών από τα οποία προκύπτουν σοβαρά συμπεράσματα κατά την γνώμη μας.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα Άρτεμις διαχειρίζεται τα στοιχεία παραγωγής του νωπού πρόβειου και αίγειου γάλακτος, και ταυτόχρονα ενημερώνει το ΥΠΑΑΤ για θέματα που αφορούν την παραγωγή και την διακίνηση του ελληνικού γάλακτος. Στο σύστημα αυτό δηλώνονται υποχρεωτικά όλες οι παραδόσεις νοπού γάλακτος από τις νόμιμες βιομηχανίες και τυροκομεία της χώρας. Πρόκειται θεωρητικά και πραγματικά για την πιο αξιόπιστη πηγή δεδομένων που συλέγονται και αφορούν την γαλακτοκπαραγωγή.
Στο πρώτο δεκάμηνο του 2018 , δηλωθήκαν στο σύστημα ότι, 44.226 εκμεταλλεύσεις (μοναδικοί κωδικοί ) παρέδωσαν συνολικά 578.007.324 kg γάλα πρόβιο και 137.543.190 kg κατσικίσιο.
Με μια πρόχειρη ματιά, η παραγωγή την φετινή χρονιά με αναγωγή σε δωδεκάμηνο κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα έτη. Παρατηρείται σχετικά μικρή αύξηση στις παραδόσεις γάλακτος, σημαιώνεται όμως σοβαρή μείωση της μέσης τιμής στο πρόβιο, που ανέχρεται περίπου 0,085 λεπτά και ακολουθεί ακόμη μεγαλύτερη πτωτική τάση για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο με τα νέα συμβόλαια.
ΠΙΝΑΚΑΣ 1 | ΠΑΡΑΣΟΣΕΙΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ | ||||||
ΕΤΟΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ | ΠΡΟΒΕΙΟΥ | ΠΡΟΒΕΙΟΥ. | ΑΡΙΘΜΟΣ . | ΓΙΔΙΝΟΥ | ΓΙΔΙΝΟΥ. | ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΟΙ ** |
ΚΩΔΙΚΩΝ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ | ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ | ΚΩΔΙΚΩΝ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ | ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ | ||
2015 | 41.701 | 549.145.275 | 0,956 | 15.173 | 129.882.038 | 0,584 | 48.474 |
2016 | 41.804 | 606.886.680 | 0,958 | 15.436 | 141.922.492 | 0,583 | 48.693 |
2017 | 40.930 | 644.451.875 | 0,931 | 14.974 | 148.207.554 | 0,572 | 47.766 |
2018 * | 37.964 | 578.007.324 | 0,860 | 13.253 | 137.543.190 | 0,531 | 44.226 |
* δέκα μήνες | |||||||
** ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΜΙΓΩΝ & ΜΙΚΤΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ (ΚΩΔΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ |
Αν τα δεδομένα τιμών είναι τα πραγματικά που εισπράττουν από τις βιομηχανίες οι παραγωγοί, η πτώση τιμής για το 2018 στο πρόβιο σε σχέση με την τριετία 2015-2017 ανέρχεται σε 10%, και στο κατσικίσιο 8,5% αντίστοιχα.
Άρα μόνο από τις εκροές η απώλεια εισοδήματος μέσα στο 2018 φθάνει το 10% και αν συνυπολογίσουμε τις χαμηλές τιμές στο κρέας (αρνιά), αλλά και τις αυξήσεις στις εισροές και τις καθυστερήσεις σε πληρωμές των παραγωγών με επιπλέον χρηματοοικονομικό κόστος, η απώλεια εισοδήματος σε πραγματικές τιμές το 2018 κατά μέσο όρο αγγίζει το 25%. Τέτοιες μειώσεις εισοδήματος δεν αντιμετώπισε καμία παραγωγική τάξη σε μια χρονιά ακόμη και την περίοδο της μεγάλης κρίσης της χώρας μας.
Παρ΄ όλα αυτά οι Έλληνες κτηνοτρόφοι διατηρούν σταθερό τον ζωικό πληθυσμό που διαθέτουν για την παραγωγή γάλακτος.
ΠΙΝΑΚΑΣ 2 | ΖΩΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΠΕΚΕΠΕ | |||||
ΕΤΟΣ | ΠΡΟΒΑΤΑ > ΕΤΟΥΣ | ΑΜΝΟΙ | ΚΡΙΟΙ | ΑΙΓΕΣ > ΕΤΟΥΣ | ΕΡΙΦΙΑ | ΤΡΑΓΟΙ |
2014 | 7743262 | 884169 | 333670 | 3339289 | 347292 | 229525 |
2015 | 7675270 | 1007926 | 322898 | 3301493 | 351446 | 220508 |
2016 | 7798831 | 1097536 | 322266 | 3272003 | 376282 | 215183 |
2017 | 7999372 | 1204103 | 327783 | 3241696 | 358953 | 210254 |
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ που πηγάζουν από τις δηλώσεις ΟΣΔΕ και δημοσιοποιήθηκαν, προκύπτει ότι για το 2017 ο ζωικός πληθυσμός της χώρας έχει αυξητική τάση στα παραγωγικά και λοιπά πρόβατα την τελευταίας τετραετία.
Η ενστικτώδης αντίδραση των παραγωγών στην πτώση των τιμών ήταν η αύξηση του ζωικού πληθυσμού και η αντιστάθμιση των απωλειών σε εισόδημα με την αύξηση της παραγωγής γάλακτος. Επιπρόσθετα η αύξηση αυτή του ζωικού πληθυσμού μεσοπρόθεσμα θα επιφέρει και την αύξησή των ποσοτήτων γάλακτος, με αποτέλεσμα να συμπιέσει μελλοντικά επιπλέον τις ήδη πιεσμένες τιμές γάλακτος οπως φένεται με τα νέα συμβόλαια του 2018-2019.
Με δεύτερη ματιά στα στατιστικά στοιχείαά και αναλύοντας περαιτέρω τα δεδομένα του ΕΛΟΓΑΚ και του ΟΠΕΚΕΠΕ, προκύπτουν σοβαρές διαπιστώσεις τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα για την πορεία της αιγοπροβατοτροφίας.
Από τα στοιχεία αυτά αντλούνται συμπεράσματα περιφερικά και τοπικά ανά Νομό της χώρας μας και αναδεικνύονται μακροχρόνιες αδυναμίες της Ελληνικής κτηνοτροφίας, τόσο στο σύστημα ελέγχου παραγωγής, όσο και στην χρηματοδότηση της μέσω Ευρωπαίκων επιδοτήσεων και αποζημιώσεων.
Στον παρακάτω χάρτη
Πάνω στο Νόμο κάντε κλικ
Με τον χάρτη και τούς πίνακες έχουμε την δυνατότητα να συγκρίνουμε την γαλακτοπαραγωγή σε σχέση με τον ζωικό πληθυσμό ανά Νομό της χώρας τόσο στο πρόβιο όσο και στο κατσικίσιο γάλα.
Για να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα πρέπει να λάνουμε υπόψη ότι τα παραγόμενά τυροκομικά προϊόντα έχουν βασική πρώτη ύλη το πρόβιο γάλα σε ποσοστό τουλάχιστον 70% (φέτα, σκληρά και μαλακά τυριά κ.λ.π ), με αποτέλεσμα να ωθείται η προβατοτροφία στην χώρα μας στην γαλακτοπαραγωγή, με λιγοστές μονάδες να έχουν παραγωγικό σκοπό την πάχυνση αμνών. Αντίθετα στην αιγοτροφία, λόγω της μειωμένης ζήτησης σε γάλα από τις βιομηχανίες , λιγότερες εκμεταλλεύσεις δραστηριοποιούνται στην παραγωγή γάλακτος και περισσότερες στο κρέας.
Επιπλέον πρέπει να λαβουμε υπόψη μας και τις τοπικές εδαφολογικές και κλιματολογικές ιδιομορφίες της χώρας μας, καθώς και την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία στην παραγωγή προϊόντων γαλακτοπαραγωγής και ειδικότερά σε προϊόντα με Γεωγραφική ένδειξη και Προστασία Προέλευσης. Με βάση την παραγωγή φέτας σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές της χώρας οπως οι Ευρωπαικοί κανονισμοί ορίζουν (Βόρεια,Κεντρική Ελλάδα,Πελοπόννησος και τα νησιά Λέσβου και Λήμνου με δικαίωμα παραγωγής) διαμορφώνεται το «γαλακτικό τοπίο της χώρας μας».
Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις στην ανάλυση μας δίνεται βαρύτητα στην γαλακτοπαραγωγή της προβατοτροφίας και δευτερευόντως στην αιγοτροφία.
ΠΙΝΑΚΑΣ 3 | ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΝΟΜΟ πρόβειου |
||||
ΝΟΜΟΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΣΟΥΝ ΓΑΛΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 | ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ | ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ |
ΛΑΡΙΣΑΣ | 2.565 | 77.455.650 | 595.842 | 130,0 | 0,9066 |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ | 4.285 | 48.868.112 | 716.686 | 68,2 | 0,8688 |
ΛΕΣΒΟΥ | 2.426 | 38.462.788 | 394.970 | 97,4 | 0,8122 |
ΑΧΑΪΑΣ | 2.376 | 28.727.491 | 329.961 | 87,1 | 0,9043 |
ΗΛΕΙΑΣ | 1.896 | 23.822.332 | 265.666 | 89,7 | 0,8051 |
ΣΕΡΡΩΝ | 1.074 | 20.213.397 | 196.123 | 103,1 | 0,8000 |
ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 1.812 | 20.181.841 | 1.051.917 | 19,2 | 0,7935 |
ΤΡΙΚΑΛΩΝ | 1.113 | 19.743.556 | 193.711 | 101,9 | 0,8914 |
ΚΟΖΑΝΗΣ | 778 | 17.829.559 | 159.023 | 112,1 | 0,8679 |
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 1.694 | 17.608.920 | 175.859 | 100,1 | 0,9128 |
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ | 1.031 | 16.020.522 | 168.782 | 94,9 | 0,9059 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 616 | 14.555.077 | 130.703 | 111,4 | 0,7920 |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 1.346 | 13.729.106 | 509.291 | 27,0 | 0,8033 |
ΚΙΛΚΙΣ | 505 | 13.420.603 | 107.013 | 125,4 | 0,8045 |
ΠΙΕΡΙΑΣ | 536 | 13.006.217 | 91.526 | 142,1 | 0,8734 |
ΠΡΕΒΕΖΑΣ | 982 | 11.857.143 | 119.076 | 99,6 | 0,8892 |
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | 554 | 11.779.034 | 120.808 | 97,5 | 0,9682 |
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | 741 | 10.337.588 | 146.817 | 70,4 | 0,9056 |
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ | 877 | 10.161.322 | 105.344 | 96,5 | 0,8878 |
ΠΕΛΛΑΣ | 507 | 9.708.281 | 116.757 | 83,1 | 0,8244 |
ΑΡΚΑΔΙΑΣ | 803 | 9.618.281 | 105.213 | 91,4 | 0,8880 |
ΦΛΩΡΙΝΑΣ | 523 | 9.486.722 | 94.355 | 100,5 | 0,8103 |
ΞΑΝΘΗΣ | 444 | 8.782.147 | 104.525 | 84,0 | 0,7822 |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 260 | 8.385.347 | 50.534 | 165,9 | 0,8297 |
ΑΡΤΑΣ | 893 | 8.221.272 | 100.195 | 82,1 | 0,8660 |
ΔΡΑΜΑΣ | 350 | 8.181.064 | 84.494 | 96,8 | 0,8578 |
ΓΡΕΒΕΝΩΝ | 398 | 6.685.496 | 61.277 | 109,1 | 0,9345 |
ΚΑΒΑΛΑΣ | 330 | 6.237.037 | 88.471 | 70,5 | 0,8144 |
ΑΤΤΙΚΗΣ &Ι ΠΕΙΡΑΙΑ | 399 | 6.236.357 | 83.304 | 74,9 | 0,8902 |
ΛΑΚΩΝΙΑΣ | 459 | 6.223.318 | 61.342 | 101,5 | 0,8891 |
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | 308 | 6.068.673 | 57.704 | 105,2 | 0,8263 |
ΧΑΝΙΩΝ | 571 | 6.058.193 | 277.500 | 21,8 | 0,8139 |
ΡΟΔΟΠΗΣ | 543 | 5.912.019 | 122.660 | 48,2 | 0,7596 |
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | 413 | 5.566.663 | 69.318 | 80,3 | 0,8615 |
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | 390 | 5.322.526 | 58.380 | 91,2 | 0,8640 |
ΒΟΙΩΤΙΑΣ | 316 | 5.124.440 | 99.898 | 51,3 | 0,8940 |
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ | 469 | 4.888.407 | 64.261 | 76,1 | 0,8491 |
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ | 379 | 4.365.500 | 89.625 | 48,7 | 0,9847 |
ΕΥΒΟΙΑΣ | 515 | 4.059.005 | 139.675 | 29,1 | 0,8954 |
ΗΜΑΘΙΑΣ | 217 | 3.983.244 | 38.154 | 104,4 | 0,8007 |
ΕΒΡΟΥ | 378 | 3.545.772 | 79.139 | 44,8 | 0,7605 |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 298 | 2.582.326 | 107.869 | 23,9 | 0,7551 |
ΦΩΚΙΔΑΣ | 173 | 1.822.210 | 50.044 | 36,4 | 0,8600 |
ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 197 | 1.355.169 | 117.467 | 11,5 | 0,7456 |
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ | 120 | 1.128.635 | 28.175 | 40,1 | 0,8392 |
ΛΕΥΚΑΔΑΣ | 31 | 252.445 | 5.450 | 46,3 | 0,8394 |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ | 31 | 147.068 | 42.842 | 3,4 | 1,0750 |
ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 13 | 125.725 | 5.748 | 21,9 | 0,9003 |
ΖΑΚΥΝΘΟΥ | 17 | 83.037 | 5.583 | 14,9 | 0,9234 |
ΣΑΜΟΥ | 7 | 49.069 | 1.619 | 30,3 | 0,9000 |
ΧΙΟΥ | 5 | 21.623 | 8.676 | 2,5 | 0,6635 |
37.964 | 578.007.329 | 7.999.372 | 0,8599 |
Από τον παραπάνω συγκεντρωτικό πίνακα αντλούμε το συμπέρασμα ότι οι δέκα Νομοί της χώρας ΛΑΡΙΣΑΣ, ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΛΕΣΒΟΥ, ΑΧΑΪΑΣ, ΗΛΕΙΑΣ, ΣΕΡΡΩΝ, ΡΕΘΥΜΝΟΥ, ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΚΟΖΑΝΗΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ παράγουν το 54,2 % του γάλακτος της χώρας. Παρατηρούμε ότι δεν είναι μέσα στους μεγάλους παραδοσιακοί κτηνοτροφικοί νομοί, όπως νομοί της Κρήτης και της Πελοποννήσου.
Αν δούμε προσεκτικά παρατηρούμε επίσης ότι σε όποιες περιοχές υπάρχει η δυνατότητά παραγωγής φέτας, έχουμε και αυξημένη παραγωγή πρόβιου γάλακτος που οδηγείται στην βιομηχανία, ενώ αντίθετά εκεί που έχουμε παραγωγή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων, η γαλακτοπαραγωγή δεν έχει αυξητικές τάσεις ή δεν κατευθύνεται στην παραγωγή γαλακτοκομικών. Στις περιοχές χωρίς παραγωγική δυνατότητα φέτας παρατηρούμε και αυξημένη οικοτεχνική ανώνυμη παραγωγή παραδοσιακών τυροκομικών για αυτοκατανάλωση.
Άρα συμπεράνεται ότι
Ένας απλός έλεγχος στα ψυγεία των τυροκομικών μονάδων με σκοπό τον προστασία της παραγωγής ΠΟΠ όπως προβλέπεται και πρέπει να γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ, μπορεί πανεύκολα να αποδείξει την ορθότητα των διαπιστώσεων μας ότι δεν υπάρχουν μεγάλα παραγωγικά αποθέματα, ακόμα και τα ελληνοποιημένα προϊόντα από ξένο γάλα βρίσκουν διέξοδο στην παγκόσμια αγορά.
Ο παρακάτω χάρτης σε συνδυασμό και με τον πίνακα παραγωγής ανά ζώο
Αν παρατηρήσουμε με προσοχή τον πίνακα 4 με την γαλακτοπαραγωγή ανά ζώο, βλέπουμε ότι στους Νομούς που δραστηριοποιούνται μεγάλα βιομηχανικά συγκροτήματα παραγωγής φέτας και τυροκομικών εκεί έχουμε και τους κτηνοτρόφους με αυξημένες αποδόσεις ανά ζώο. Τυχαίο; Συγκεκριμένα στους Νομούς Χαλκιδικής, Πιερίας, Λάρισας και Κιλκίς έχουμε μέχρι και διπλάσια παραγωγή από τον μέσο όρο της χώρας
ΠΙΝΑΚΑΣ 4 | ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΖΩΟ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ | |||
ΝΟΜΟΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΣΟΥΝ ΓΑΛΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 | ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 260 | 8.385.347 | 50.534 | 165,9 |
ΠΙΕΡΙΑΣ | 536 | 13.006.217 | 91.526 | 142,1 |
ΛΑΡΙΣΑΣ | 2.565 | 77.455.650 | 595.842 | 130,0 |
ΚΙΛΚΙΣ | 505 | 13.420.603 | 107.013 | 125,4 |
ΚΟΖΑΝΗΣ | 778 | 17.829.559 | 159.023 | 112,1 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 616 | 14.555.077 | 130.703 | 111,4 |
ΓΡΕΒΕΝΩΝ | 398 | 6.685.496 | 61.277 | 109,1 |
πατήστε για να δείτε μητρώο μεταποιητών και εμπόρων (ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ)
Με την πρώτη απλή αυτή ενέργεια αυτόματα θα έχουν «ανακαλύψει» ένα μεγάλο τμήμα των Ελληνοποιήσεων παραγωγής γάλακτος. Κάτι αντίστοιχο έγινε στις επιστροφές ΦΠΑ από τις ΔΟΥ και βρέθηκαν «παραγωγοί» που διέθεσαν χωρίς ένα στρέμμα καλλιέργειας, εκατομμύρια ευρώ τιμολόγια σε κρεμμύδια και πατάτες με απώτερο σκοπό την επιστροφή χρημάτων από το δημόσιο. Όπως αποδείχτηκε αυτοί δεν ήταν πραγματικοί «παραγωγοί αλλά αεριτζήδες» με μανδύα παραγωγού. Επειδή κάτι αντίστοιχο γίνεται και στο γάλα και κατηγορούνται «επι δίκαιώ και αδίκω» πραγματικοί παραγωγοί, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει αυτός ο πανεύκολος ατομικός έλεγχος, ώστε να βγουν στον φανό οι συνεργάτες των κερδοσκοπών και να αποδειχθούν οι αεριτζήδες του συστήματος.
Οι κτηνοτροφικές πρακτικές παραγωγής δεν διαφέρουν κατά πολύ στις γαλακτοκομικές περιοχές στην χώρα μας, ώστε να δικαιολογούν τόσο μεγάλες αποκλίσεις .Αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα για την πάταξη των Ελληνοποιήσεων γάλακτος, σύντομα θα έχουμε παραγωγή γάλακτος προβάτων που τείνει να ανταγωνίζεται σε παραγωγή τις αγελάδες.
Ταυτόχρονα χρειάζονται και επιπλέον έλεγχοι σε άλλα στάδια παραγωγής για την πάταξη άλλων τύπων στρεβλώσεων και παρανομιών, όπως παραγωγή προϊόντων ΠΟΠ με εισαγόμενο από γειτονικές χώρες γάλα ή παραγωγής με άλλου τύπου γάλατα φέτας κλπ καθώς το σύστημα πιστοποίησης «μπάζει από παντού».
Σημαντικά και απαραίτητα τα «διπλογραφικά συστήματα καταγραφής» , αλλά όχι τα μόνα στην πάταξη των Ελληνοποιήσεων εισαγόμενου γάλακτος για παραγωγή φέτας. Χρειάζεται πρώτιστα να καταπολεμηθούν παθογένειες του διοικητικού συστήματος και να επιλυθούν παραλήψεις και αδυναμίες της κρατικής μηχανής που τις περισσότερες φορές λόγω ελλείψεων υποδομών γίνονται άθελα συνένοχοι στο έγκλημα.
Αν κάνουμε σύγκριση του ζωικού πληθυσμού ανά νομό σε σχέση με τις παραδόσεις ανά ζώο γάλακτος παρατηρήσουμε ότι.
Νομοί με εκατοντάδες χιλιάδες ζώα έχουν μέτρια μέχρι μηδαμινή παραγωγή σε γάλα. Αυτή η αποτύπωση μιας πραγματικότητας της κτηνοτροφίας μας αφήνει στίγμα παρατυπιών και παρανομιών σε κτηνοτρόφους πολλών Νομών της χώρας μας, αν πραγματικά υπάρχουν στις εκμεταλλεύσεις τα ζώα αυτά, όπως δηλώνονται στο ΟΣΔΕ.
Κατηγορούνται επίσημα και ανεπίσημα στις συζητήσεις των «ειδικών» ότι αρκετοί κτηνοτρόφοι δηλώνουν και επιδοτούνται από την Ενιαία ενίσχυση και την εξισωτική αποζημίωση για ανύπαρκτα ζώα, εκμεταλλευόμενοι αδυναμία ελέγχων,
όπως θεωρητηκά μπορεί να συμβαίνει σε δύσβατες ορεινές περιοχές και σε περιοχές με αδυναμία εφαρμογής κατάλληλων κτηνοτροφικών πρακτικών σε ζώα ελευθέρας βόσκησης.
Πραγματικά υπάρχουν και αυτοί οι παραγωγοί και είναι αληθές ότι το σύστημα των ως τώρα ελέγχων του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν κατάφερε να τους εντοπίσει όλους και να τους απομονώσει ώστε να σταματήσει την αφαίμαξη εισοδήματος από τους πραγματικούς παραγωγούς, αλλά και να ξεπλύνει την «ρετσινιά» από εκατοντάδες σωστούς κτηνοτρόφους.
ΠΙΝΑΚΑΣ 6 | ΟΙ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΝΟΜΟΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΖΩΩΝ |
|||
ΝΟΜΟΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΣΟΥΝ ΓΑΛΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 | ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ |
ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 1.812 | 20.181.841 | 1.051.917 | 19,2 |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 1.346 | 13.729.106 | 509.291 | 27,0 |
ΧΑΝΙΩΝ | 571 | 6.058.193 | 277.500 | 21,8 |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ | 4.285 | 48.868.112 | 716.686 | 68,2 |
ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 197 | 1.355.169 | 117.467 | 11,5 |
ΕΥΒΟΙΑΣ | 515 | 4.059.005 | 139.675 | 29,1 |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 298 | 2.582.326 | 107.869 | 23,9 |
ΡΟΔΟΠΗΣ | 543 | 5.912.019 | 122.660 | 48,2 |
ΒΟΙΩΤΙΑΣ | 316 | 5.124.440 | 99.898 | 51,3 |
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ | 379 | 4.365.500 | 89.625 | 48,7 |
ΕΒΡΟΥ | 378 | 3.545.772 | 79.139 | 44,8 |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ | 31 | 147.068 | 42.842 | 3,4 |
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | 741 | 10.337.588 | 146.817 | 70,4 |
ΦΩΚΙΔΑΣ | 173 | 1.822.210 | 50.044 | 36,4 |
ΑΧΑΪΑΣ | 2.376 | 28.727.491 | 329.961 | 87,1 |
Είναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» ότι οι ελεγχόμενοι παραγωγοί, βγαίνουν από δείγμα επικινδυνότητας με βάση ατομικά δεδομένα και όχι με δεδομένα παραγωγικά, όπως πχ της σύνδεσης με την ατομική παραγωγή και παράδοση γάλακτος ή πωλήσεων κρέατος. Καλυμμένος στο πλαίσιο των άμεσων μη συνδεδεμένων ενισχύσεων στην χώρα μας ο αρμόδιος οργανισμός ελέγχων έχει θεσπίσει ένα σύστημα επαναλαμβανόμενων ελέγχων κάθε χρόνο στους ίδιους και τους ίδιους κτηνοτρόφους, με αποτέλεσμα όταν έχουμε επιδοτήσεις με σύνδεση της παραγωγής, όπως η συνδεδεμένη στα αιγοπρόβατα με την παραγωγή (γάλα ή κρέας), να έχουμε σημαντικές αδιναμιες και προβλήματα με τους Κοινοτικούς ελέγχους και κάθρ φορά να «βαπτίζουμε το ψάρι κρέας» για να μην έχουμε χρηματικούς καταλογισμούς. Επιπλέον υπάρχει διάχυτη αρνητική άποψη για την δίκαια εξατομίκευση αποζημιώσεων στους πραγματικούς παραγωγούς γάλακτος που έχουν πληγεί από την μείωση των τιμών, βλέπε de minimis.
Το συμπέρασμα ένα.
Από την γαλακτοπαραγωγή κερδίζουν, όσοι έχουν αρχές και σύστημα.
* Σε δωδεκάμηνη αναγωγή
Σε 48 εκατομ ζημιά σε πραγματικές τιμές η απώλεια εισοδήματος αν πουλούσαμε το γάλα με τιμές 2017.
Ατομικοί τζίροι σε ικανοποιητικά επίπεδα το 2018 στις γαλακτοκομικές εκμεταλλεύσεις παρ΄όλο τα προβλήματα. Η αύξηση της παραγωγής σε γάλα κράτησε "την παρτίδα" σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Με δεδομένο τις αναφορές και τις εξαγγελίες για τα κριτήρια παραγωγής και το ύψος ανά ζώο αποζημίωσης ge minimis που αγγέλθηκε από πρωθυπουργό και υπουργό και όσα συζητούνται στα καφενεία και στο διαδίκτυο και σε αναμονή της έκδοσης της Υπουργικής απόφασης, αν το σύστημά ήταν δίκαιο το πόσο της αποζημίωσής άνετα μπορούσε να ξεπερνά τα 6,5 ευρώ ανά ζώο και να κάλυπτε πραγματικά την απώλεια εισοδήματος από την μείωση των τιμών
.Το δικαιότερο σύστημα θα ήταν ανά κιλό αποζημίωση με τα δεδομένα παράδοσης σε βιομηχανίες. Με την μέθοδο αυτή η χασούρα των πραγματικών παραγωγών θα μηδενίζονταν.
Απώλειες 48,5 εκατομμυριούχων, αποζημίωση de minimis 42,5 το αποτέλεσμα ισόπαλο.
Όλες οι άλλες λύσεις άδικες και με σκοπιμότητα.
Η επόμενη δικαιότερη αυτή του παρακάτω πίνακα.Με μέση παραγωγή ανά ζώο τα 95 κιλά, πού είναι αποδεκτεί από την βιβλιογραφία και τις ζωοτεχνικές πρακτικές ότι πρέπει να αποδείξουν τα ζώα, ώστε να είναι βιώσιμη η εκμετάλλευση θα έπρεπε τα ζώα που θα αποζημιωθούν με de minimis να μην είναι περισσότερα από 5.600.000 πρόβατα και τα 800.000 αιγές οπως στον παρακάτω πίνακα.
ΠΙΝΑΚΑΣ 7 ΕΠΙΛΕΞΗΜΩΝ ΖΩΩΝ ΠΟΥ ΜΕ 95 ΚΙΛΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ | |||
ΝΟΜΟΣ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 | ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ | ΕΠΙΛΕΞΗΜΑ ΖΩΑ ΜΕ 95 ΚΙΛΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ |
ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 20.181.841 | 1.051.917 | 212.440 |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 13.729.106 | 509.291 | 144.517 |
ΧΑΝΙΩΝ | 6.058.193 | 277.500 | 63.770 |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ | 48.868.112 | 716.686 | 514.401 |
ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 1.355.169 | 117.467 | 14.265 |
ΕΥΒΟΙΑΣ | 4.059.005 | 139.675 | 42.726 |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 2.582.326 | 107.869 | 27.182 |
ΡΟΔΟΠΗΣ | 5.912.019 | 122.660 | 62.232 |
ΒΟΙΩΤΙΑΣ | 5.124.440 | 99.898 | 53.941 |
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ | 4.365.500 | 89.625 | 45.953 |
ΕΒΡΟΥ | 3.545.772 | 79.139 | 37.324 |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ | 147.068 | 42.842 | 1.548 |
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | 10.337.588 | 146.817 | 108.817 |
ΦΩΚΙΔΑΣ | 1.822.210 | 50.044 | 19.181 |
ΑΧΑΪΑΣ | 28.727.491 | 329.961 | 302.395 |
ΚΑΒΑΛΑΣ | 6.237.037 | 88.471 | 65.653 |
ΑΤΤΙΚΗΣ &Ι ΠΕΙΡΑΙΑ | 6.236.357 | 83.304 | 65.646 |
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ | 1.128.635 | 28.175 | 11.880 |
ΗΛΕΙΑΣ | 23.822.332 | 265.666 | 250.761 |
ΠΕΛΛΑΣ | 9.708.281 | 116.757 | 102.192 |
ΑΡΤΑΣ | 8.221.272 | 100.195 | 86.540 |
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ | 4.888.407 | 64.261 | 51.457 |
ΞΑΝΘΗΣ | 8.782.147 | 104.525 | 92.444 |
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | 5.566.663 | 69.318 | 58.596 |
ΧΙΟΥ | 21.623 | 8.676 | 228 |
ΖΑΚΥΝΘΟΥ | 83.037 | 5.583 | 874 |
ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 125.725 | 5.748 | 1.323 |
ΑΡΚΑΔΙΑΣ | 9.618.281 | 105.213 | 101.245 |
ΛΕΥΚΑΔΑΣ | 252.445 | 5.450 | 2.657 |
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | 5.322.526 | 58.380 | 56.027 |
ΣΑΜΟΥ | 49.069 | 1.619 | 517 |
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ | 16.020.522 | 168.782 | 168.637 |
ΛΑΡΙΣΑΣ | 77.455.650 | 595.842 | 595.842 |
ΛΕΣΒΟΥ | 38.462.788 | 394.970 | 394.970 |
ΣΕΡΡΩΝ | 20.213.397 | 196.123 | 196.123 |
ΤΡΙΚΑΛΩΝ | 19.743.556 | 193.711 | 193.711 |
ΚΟΖΑΝΗΣ | 17.829.559 | 159.023 | 159.023 |
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 17.608.920 | 175.859 | 175.859 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 14.555.077 | 130.703 | 130.703 |
ΚΙΛΚΙΣ | 13.420.603 | 107.013 | 107.013 |
ΠΙΕΡΙΑΣ | 13.006.217 | 91.526 | 91.526 |
ΠΡΕΒΕΖΑΣ | 11.857.143 | 119.076 | 119.076 |
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | 11.779.034 | 120.808 | 120.808 |
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ | 10.161.322 | 105.344 | 105.344 |
ΦΛΩΡΙΝΑΣ | 9.486.722 | 94.355 | 94.355 |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 8.385.347 | 50.534 | 50.534 |
ΔΡΑΜΑΣ | 8.181.064 | 84.494 | 84.494 |
ΓΡΕΒΕΝΩΝ | 6.685.496 | 61.277 | 61.277 |
ΛΑΚΩΝΙΑΣ | 6.223.318 | 61.342 | 61.342 |
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | 6.068.673 | 57.704 | 57.704 |
ΗΜΑΘΙΑΣ | 3.983.244 | 38.154 | 38.154 |
ΣΥΝΟΛΑ | 578.007.329 | 7.999.372 | 5.605.229 |
Επειδή όμως ζούμε στην χώρα του «κοινωνικού μερίσματος» και πρέπει να ικανοποιηθούν όλοι και αυτή την φορά θα μοιρασθεί «βοήθημα», άγνωστες οι βουλές του Υπουργείου και του ΟΠΕΚΕΠΕ πια μέθοδο θα ακολουθήσουν και πόσο και ποιό ζωικό κεφάλαιο θα θεωρήσουν επιλέξιμο. Από όσα αφήνουν να διαρρεύσουν μέχρι σήμερα ως προς το ύψος της ενίσχυσής ανα ζώο οι αρμόδιοι έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους και είναι δισκολό να καταλαβουν οι παραγωγοί αν θα καλυψουν την ζημιά απο το γάλα ή θα πάρουν βοήθημα.
Ακόμη μια φορά φάνηκε η αδυναμία στην λήψη αποφασέων από την ανυπαρξία κεντρικού ολοκληρωμένου μηχανογραφικού συστήματος από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τα διάσπαρτα δεδομένα σε βάσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, του ΕΛΟΓΑΚ και ένας θεός ξέρει πού ακόμα συλλέγονται δεδομένα για ζώα και γάλα, μπέρδεψαν τους ιθύνοντες. Το μπέρδεμα φάνηκε με τις ανακοινώσεις τόσο του Υπουργού όσο και του Πρωθυπουργού της χώρας για την αποζημίωσης, de minimis (ήσσονος σημασίας). Φανταστείτε το μπέρδεμα των δικαιούχων, μέσα στον κυκεώνα αυτό. Δίκαια ακούγονται τιμές από 2 έως και 10 ευρώ ανά ζώο.
Και για να μην θεωρηθεί ότι μεροληπτώ υπερ των προβάτων ακολουθούν και τα στατιστικά των αιγών.
ΠΙΝΑΚΑΣ 8 | ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΝΟΜΟ αίγειου | ||||
ΝΟΜΟΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΜ ΑΙΓΩΝ | ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ | ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ | ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ |
ΛΑΡΙΣΑΣ | 957 | 172.742 | 14.986.304 | 86,8 | 0,5755 |
ΑΧΑΪΑΣ | 991 | 131.728 | 7.756.660 | 58,9 | 0,5486 |
ΛΑΚΩΝΙΑΣ | 451 | 108.003 | 7.495.978 | 69,4 | 0,5254 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 355 | 108.421 | 7.002.843 | 64,6 | 0,5269 |
ΣΕΡΡΩΝ | 386 | 90.194 | 6.002.807 | 66,6 | 0,4858 |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 263 | 83.040 | 5.889.356 | 70,9 | 0,5099 |
ΤΡΙΚΑΛΩΝ | 449 | 68.249 | 5.538.330 | 81,1 | 0,5741 |
ΑΡΚΑΔΙΑΣ | 404 | 79.955 | 4.773.135 | 59,7 | 0,5403 |
ΚΟΖΑΝΗΣ | 417 | 64.308 | 4.704.239 | 73,2 | 0,5427 |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ | 906 | 213.112 | 4.308.079 | 20,2 | 0,5090 |
ΚΙΛΚΙΣ | 227 | 38.737 | 4.075.000 | 105,2 | 0,4995 |
ΚΑΒΑΛΑΣ | 246 | 72.055 | 3.782.069 | 52,5 | 0,5229 |
ΠΙΕΡΙΑΣ | 299 | 40.567 | 3.766.259 | 92,8 | 0,5251 |
ΛΕΣΒΟΥ | 648 | 37.666 | 3.504.271 | 93,0 | 0,4560 |
ΗΛΕΙΑΣ | 388 | 46.602 | 3.315.709 | 71,1 | 0,4710 |
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ | 274 | 70.409 | 3.230.054 | 45,9 | 0,5407 |
ΓΡΕΒΕΝΩΝ | 293 | 33.502 | 3.114.287 | 93,0 | 0,5470 |
ΕΒΡΟΥ | 243 | 74.578 | 3.099.217 | 41,6 | 0,4748 |
ΞΑΝΘΗΣ | 206 | 53.401 | 2.819.206 | 52,8 | 0,5094 |
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ | 179 | 66.832 | 2.728.811 | 40,8 | 0,6082 |
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 469 | 42.640 | 2.726.402 | 63,9 | 0,5334 |
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ | 199 | 44.483 | 2.585.534 | 58,1 | 0,5342 |
ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 324 | 163.623 | 2.476.271 | 15,1 | 0,5754 |
ΠΡΕΒΕΖΑΣ | 318 | 33.285 | 2.420.676 | 72,7 | 0,5071 |
ΔΡΑΜΑΣ | 171 | 49.279 | 2.415.206 | 49,0 | 0,5628 |
ΠΕΛΛΑΣ | 271 | 45.132 | 2.390.048 | 53,0 | 0,4684 |
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ | 296 | 48.862 | 2.033.374 | 41,6 | 0,5315 |
ΕΥΒΟΙΑΣ | 286 | 97.233 | 1.821.078 | 18,7 | 0,5374 |
ΦΛΩΡΙΝΑΣ | 243 | 23.471 | 1.659.731 | 70,7 | 0,4837 |
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ | 225 | 56.793 | 1.655.910 | 29,2 | 0,5457 |
ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 182 | 97.253 | 1.500.955 | 15,4 | 0,4552 |
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ | 142 | 82.884 | 1.425.361 | 17,2 | 0,6771 |
ΡΟΔΟΠΗΣ | 139 | 76.811 | 1.244.502 | 16,2 | 0,4846 |
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ | 152 | 24.955 | 1.095.082 | 43,9 | 0,5806 |
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ | 203 | 13.511 | 1.068.079 | 79,1 | 0,4914 |
ΑΤΤΙΚΗΣ &Ι ΠΕΙΡΑΙΑ | 108 | 21.986 | 1.039.087 | 47,3 | 0,5711 |
ΗΜΑΘΙΑΣ | 105 | 18.220 | 981.475 | 53,9 | 0,5029 |
ΑΡΤΑΣ | 230 | 16.266 | 922.569 | 56,7 | 0,4806 |
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | 90 | 41.438 | 639.179 | 15,4 | 0,5131 |
ΧΑΝΙΩΝ | 81 | 118.421 | 631.895 | 5,3 | 0,5357 |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 95 | 167.671 | 599.494 | 3,6 | 0,5735 |
ΒΟΙΩΤΙΑΣ | 64 | 48.617 | 568.951 | 11,7 | 0,5262 |
ΦΩΚΙΔΑΣ | 70 | 36.904 | 533.156 | 14,4 | 0,5287 |
ΧΙΟΥ | 44 | 30.075 | 434.476 | 14,4 | 0,4978 |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 70 | 49.465 | 286.831 | 5,8 | 0,5418 |
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ | 42 | 22.706 | 183.067 | 8,1 | 0,4537 |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ | 26 | 58.174 | 123.666 | 2,1 | 0,6556 |
ΛΕΥΚΑΔΑΣ | 16 | 5.444 | 123.123 | 22,6 | 0,4640 |
ΚΕΡΚΥΡΑΣ | 5 | 1.737 | 35.503 | 20,4 | 0,6000 |
ΣΑΜΟΥ | 3 | 5.988 | 24.961 | 4,2 | 0,5387 |
ΖΑΚΥΝΘΟΥ | 2 | 4.907 | 4.941 | 1,0 | 0,6207 |
Άθροισμα | 13.253 | 3.202.335 | 137.543.197 | 43,0 | 0,5307 |
Πιστεύω ότι από τα δεδομένα αυτά υπάρχουν ειδικοί που θα μπορούσαν να αντλήσουν πολύ περισσότερα συμπεράσματα. Καλό είναι να ασχοληθούν αυτοί «οι ειδικότεροι» με τα πραγματικά προβλήματα της κτηνοτροφίας από το να εξειδικεύονται σε ψηφιακά κολάρα gps και ευροζωνικές τεχνολογίες. Καλή η ψηφιακή εξέλιξη, αλλά λείπουν οι βασικές υποδομές. Για ακόμη μια φορά αγοράζουμε πρώτα την γραβάτα και μετά ψάχνουμε κουστούμι να ταιριάζει.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Επενδύσεις σε δασοκομικές τεχνολογίες, οι οποίες εφαρμόζονται στην επεξεργασία, διακίνηση και εμπορία δασικών προϊόντων, αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία τους. Στις επενδύσεις αυτές συγκαταλέγεται κάθε επένδυση που σχετίζεται με την ανάπτυξη και οργάνωσης της επεξεργασίας και εμπορίας δασικών προϊόντων, μέχρι το στάδιο της βιομηχανικής μεταποίησης. Μπορεί να περιλαμβάνουν επενδύσεις σε μηχανήματα και εξοπλισμό υλοτομίας, αποκλάδωσης, αποφλοίωσης, πελέκησης, σχίσης, κορμοτεμαχισμού, ξήρανσης και αποθήκευσης ξυλείας, συμπεριλαμβανομένης και της παραγωγής πρώτης ύλης/υλικών για παραγωγή ενέργειας.
Περιλαμβάνεται επίσης κάθε επένδυση που συνεισφέρει στη βελτίωση της αποδοτικής χρήσης δασικών πόρων.Υπάρχει ανάγκη στήριξης των ιδιωτών δασοκαλλιεργητών, δασοκτημόνων, δήμων και ενώσεων αυτών καθώς και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της υποδομής και του σχετικού εξοπλισμού που απαιτούνται σε όλη την διαδικασία – απόλειψη των δασικών προϊόντων (συλλογή, υλοτομία, μετατόπιση και μεταφορά), την πρίση, μέχρι την βιομηχανική επεξεργασία τους, αλλά ευρύτερα και της ενίσχυσης του δασοκομικού δυναμικού.
Iδιώτες διαχειριστές δασικής γης - MME - Νησιά και σε επιχειρήσεις
Υπάρχει έλλειψη της ανταγωνιστικότητας στον δασικό τομέα λόγω έλλειψης αποτελεσματικών μονάδων μεταποίησης. Χρειάζεται ενθάρρυνση των επενδύσεων που στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό των ΜΜΕ μεταποίησης και της εμπορίας των πρωτογενών δασικών προϊόντων. Στον τομέα της εμπορίας ειδικά, είναι απαραίτητη η στήριξη για την τυποποίηση των τελικών προϊόντων, την συσκευασία τους όταν αυτό είναι εφικτό (π.χ. καύσιμη ξυλεία πολύ μικρών και μικρών διαστάσεων) και τη διάθεσή τους στην αγορά.
Παράλληλα το μέτρο έχει πολυλειτουργικό ρόλο καθώς συμβάλλει στην προστασία και αειφόρο διαχείριση των δασών καθώς και στην προστασία και διαχείριση των οικοσυστημάτων. Το υπομέτρο έχει σημαντική συμβολή στην περιβαλλοντική προστασία και την περιβαλλοντική διαχείριση: η παρατηρούμενη συσσώρευση βιομάζας σε ξηροθερμικές συνθήκες και με οξύτερες ξηρασίες αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Συνεπώς, η κινητοποίηση δασικών προϊόντων σε προηγουμένως υπο- εκμεταλλευόμενα δάση συμβάλει σημαντικά και στην πολιτική προστασία. Το αποτέλεσμα είναι πολλαπλό όταν η δράση αυτή συνδυασθεί με στοχευμένα προγράμματα κατάρτισης και ενθάρρυνσης και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε συνεργασία με τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες.
Επίσης, η μεταποιητική διαδικασία έως και την πρωτογενή επεξεργασία πρέπει να ενθαρρύνεται ώστε να διοχετεύονται τα υπολείμματα για παραγωγή ενέργειας και για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών και καινοτομίας.
Σημαντική είναι η ενσωμάτωση της καινοτομίας στο συγκεκριμένο μέτρο με στόχο τόσο στην οικονομικότητα του αποτελέσματος όσο και στην περιβαλλοντική προστασία.
Στο πλαίσιο του Υπομέτρου προβλέπεται να γίνουν:
Επενδύσεις σε δασοκομικές τεχνολογίες, οι οποίες εφαρμόζονται στην επεξεργασία, διακίνηση και εμπορία δασικών προϊόντων, αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία τους. Στις επενδύσεις αυτές συγκαταλέγεται κάθε επένδυση που σχετίζεται με την ανάπτυξη και οργάνωσης της επεξεργασίας και εμπορίας δασικών προϊόντων, μέχρι το στάδιο της βιομηχανικής μεταποίησης. Μπορεί να περιλαμβάνουν επενδύσεις σε μηχανήματα και εξοπλισμό υλοτομίας, αποκλάδωσης, αποφλοίωσης, πελέκησης, σχίσης, κορμοτεμαχισμού, ξήρανσης και αποθήκευσης ξυλείας, συμπεριλαμβανομένης και της παραγωγής πρώτης ύλης/υλικών για παραγωγή ενέργειας. Περιλαμβάνεται επίσης κάθε επένδυση που συνεισφέρει στη βελτίωση της αποδοτικής χρήσης δασικών πόρων.
Οι επιλέξιμες δαπάνες ορίζονται από το σημείο 502 των Κατευθυντήριες γραμμών (2014/C 204/01):
1. η κατασκευή, αγορά (συμπ. της χρηματοδοτικής μίσθωσης), ή η βελτίωση ακινήτων, ενώ οι δαπάνες που σχετίζονται με τη γη είναι επιλέξιμες μόνο κατά τον βαθμό που δεν υπερβαίνουν το 10% των επιλέξιμων δαπανών
Ενδεικτικά:
• Διαμόρφωση χώρου π.χ. κορμοπλατείες
• χώροι αποθήκευσης
2. η αγορά ή η χρηματοδοτική μίσθωση μηχανημάτων και εξοπλισμού. Ενδεικτικά:
• Εργαλεία υλοτομίας, αποφλοίωσης, τεμαχισμού, αποκομιδής και μεταφοράς.
• Λοιπά εργαλεία
• Ειδικού τύπου οχήματα
• Ζώα σύρσης και φόρτου, για την κινητοποίηση ξύλου από δυσπρόσιτες περιοχές
• Εξοπλισμός για αξιοποίηση υπολειμμάτων ξυλείας
• Βιολογικός καθαρισμός
3. γενικές δαπάνες που συνδέονται με τα στοιχεια 1) και 2), όπως αμοιβές συμβουλών περιβαλλοντικής /οικονομικής βιωσιμότητας, μελέτες σκοπιμότητας. Οι δαπάνες θεωρούνται επιλέξιμες ακόμη κι αν τελικά δεν πραγματοποιηθεί καμία από τις δαπάνες των στοιχείων 1) και 2)·. Οι γενικές δαπάνες δεν υπερβαίνουν το 12% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.
4. δαπάνες πιστοποίησης προέλευσης ξυλείας, συστημάτων δέουσας επιμέλειας, λογισμικού παρακολούθησης δασών και εμπορικών σημάτων. Στην περίπτωση αυτή είναι επιλέξιμος ο κατάλληλος εξοπλισμός ή συστήματα εξοπλισμού όχι όμως τα λειτουργικά κόστη.
5. δαπάνες εκπόνησης σχεδίων διαχείρισης δασών ή ισοδύναμων μέσων (διαχειριστικές εκθέσεις, πίνακες υλοτομίας).·
Άλλες δαπάνες συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης (περιθώριο κέρδους εκμισθωτή, αναχρηματοδότηση τόκων, ασφάλιστρα κλπ) δεν είναι επιλέξιμες. Το κεφάλαιο κίνησης δεν είναι επιλέξιμο.
Οι επενδύσεις βελτίωσης της οικονομικής αξίας δασών πρέπει να είναι αιτιολογημένες σε σχέση με τις αναμενόμενες βελτιώσεις δασών σε μία ή περισσότερες εκμεταλλεύσεις και μπορούν να περιλαμβάνουν επενδύσεις σε φιλικά προς το έδαφος και τους πόρους μηχανήματα και πρακτικές συγκομιδής.
Επενδύσεις που αφορούν την ξυλεία περιορίζονται σε εργασίες εκμετάλλευσης που προηγούνται της βιομηχανικής μεταποίησης.
Δαπάνες για αναλώσιμα (π.χ. φόρμες εργασίας) δεν είναι επιλέξιμες.
• Επενδύσεις για τις οποίες αποδεικνύεται η βιωσιμότητα του δικαιούχου της ενίσχυσης αλλά και του προτεινόμενου σχεδίου.
• Οι επενδύσεις που αφορούν τη χρήση ξυλείας ως πρώτης ύλης ή πηγής ενέργειας περιορίζονται σε όλες τις εργασίες εκμετάλλευσης που προηγούνται της βιομηχανικής μεταποίησης
• Για κάθε επένδυση ο μέγιστος όγκος ξύλου θα πρέπει να είναι 5000 κυβ.μέτρα ανά έτος, με ανώτατο απόλυτο όριο τα 10.000 κυβ. μέτρα στρογγυλής ξυλείας εισόδου για πριόνιση
• Δεν είναι επιλέξιμη η δασική οδοποιία μέσα από αυτό το μέτρο, εκτός από μικρούς συνδετήριους με την επένδυση δρόμους έως 500 μέτρα.
• Είναι απαραίτητη η εκπόνηση διαχειριστικής μελέτης και η έγκρισή της από τις αρμόδιες δασικές υπηρεσίες σε περίπτωση εκμετάλλευσης του δάσους, στο πλαίσιο του μέτρου. Μέσω της υλοποίησης των εγκεκριμένων διαχειριστικών μελετών πρέπει να διασφαλίζεται ότι η στήριξη είναι αποτελεσματική και αυξάνει πραγματικά την περιβαλλοντική αξία των δασικών περιοχών στις οποίες αφορά η επένδυση.
• Δραστηριότητες σχετικές με την αναγέννηση του δάσους μετά την υλοτόμηση δεν είναι επιλέξιμες.
• Η απλή αντικατάσταση με φύτευση των υλοτομημένων δέντρων, απλή αναδάσωση με τα ίδια δέντρα και την ίδια δομή δεν είναι επιλέξιμη.
• Οι επενδύσεις δεν θα πρέπει να αφορούν μη διαρκή αγαθά (π.χ. εξοπλισμό προσωπικής προστασίας, ιματισμό κ.λπ.)
• Δεν είναι επιλέξιμη η στήριξη για παραγωγή προϊόντων που προέρχονται από συλλογή από καλλιεργούμενα δέντρα. Είναι όμως επιλέξιμη η παραγωγή ξύλου από δέντρα που έχουν καλλιεργηθεί για τον σκοπό αυτό
Επενδύσεις που μέρος του προϋπολογισμού τους αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος πέρα από τις ελάχιστες απαιτήσεις
Διατήρηση ή δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
Χρήση καινοτομίας σε επίπεδο διαδικασίας ή προϊόντος
Εισαγωγή συστημάτων ποιότητας HACCP ή και ISO
Η επένδυση μπορεί να συνδέεται με την παραγωγή σε επίπεδο γεωργικής εκμετάλλευσης βιοκαυσίμων ή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω παραγωγή δεν υπερβαίνει τη ετήσια κατανάλωση καυσίμου ή ενέργειας από τη συγκεκριμένη εκμετάλλευση.
Σε ενώσεις ωφελούμενων που περιλαμβάνουν περισσότερες από μία δασικές εκμεταλλεύσεις.
Σε αδράνεια
Περιοχή εφαρμογής: Όλη η χώρα
Κατανωμή :
Το Υπομέτρο 8.4 περιλαμβάνει δράσεις αποκατάστασης ζημιών σε δάση και δασικές εκτάσεις που έχουν προκύψει από βιοτικούς και αβιοτικούς παράγοντες (πυρκαγιές, πλημμυρικά φαινόμενα κ.α.).
Σημειώνεται ότι η αύξηση του κινδύνου στα ελληνικά δάση (αλλά και γενικότερα στα Μεσογειακά) σχετίζεται άμεσα με παρατηρούμενες και αναμενόμενες αλλαγές στις κλιματικές συνθήκες, και αυξάνεται ραγδαία.
Δασαχρχεία -Δήμοι - Ιδιώτες
Το Υπομέτρο 8.4 περιλαμβάνει δράσεις αποκατάστασης ζημιών σε δάση και δασικές εκτάσεις που έχουν προκύψει από βιοτικούς και αβιοτικούς παράγοντες (πυρκαγιές, πλημμυρικά φαινόμενα κ.α.).
Σημειώνεται ότι η αύξηση του κινδύνου στα ελληνικά δάση (αλλά και γενικότερα στα Μεσογειακά) σχετίζεται άμεσα με παρατηρούμενες και αναμενόμενες αλλαγές στις κλιματικές συνθήκες, και αυξάνεται ραγδαία.
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπομέτρο εστιάζει σε:
• αναδασώσεις για την αποκατάσταση του δασικού δυναμικού που επλήγη από πυρκαγιές, φυσικές καταστροφές, καθώς και καταστροφικά συμβάντα ή υποβάθμιση από άλλες αιτίες όπως η διάβρωση του εδάφους.
• κατασκευή ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων.
• κατά περίπτωση αποκατάσταση δασικών υποδομών ή δασικών επενδύσεων από άλλες ζημιές που έχουν προκύψει από τα παραπάνω αίτια, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του δασικού χώρου ή και της εκμετάλλευσης.
Το μέτρο 8.4 εφαρμόζεται όταν υπάρχει καταστροφή τουλάχιστον του 20% του δασοκομικού δυναμικού. Ως δασικό δυναμικό εννοούνται υποδομές, επενδύσεις, έκταση, πυκνότητα βλάστησης. Το ποσοστό των ζημιών επιβεβαιώνεται από τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες.
Τα επιλέξιμα κόστη στο πλαίσιο του Υπομέτρου 8.4 είναι:
• Απομάκρυνση καμένων κορμών
• Δαπάνες έργων αναδασώσεων για την αποκατάσταση του δασοκομικού δυναμικού.
Συμπεριλαμβάνονται και οι περιφράξεις.
• Δαπάνες κατασκευής ορεινών αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων.
• Δαπάνες αποκατάστασης άλλων επενδύσεων και υποδομών όπως υποδομές ορεινών υδρονομικών έργων που καταστράφηκαν από πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ.
• Συνοδευτικά έργα που σχετίζονται με την υλοποίηση των ανωτέρω.
• Η στήριξη στο πλαίσιο του Υπομέτρου θα παρέχεται μόνο μετά από αναγνώριση από τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες ότι επήλθε το προαναφερόμενο συμβάν και ότι οι σχετικές με αυτό ζημιές έχουν προκαλέσει καταστροφή τουλάχιστον του 20% του δασοκομικού δυναμικού (υποδομές, επενδύσεις, έκταση, πυκνότητα βλάστησης κ.λ.π.). Το ποσοστό των ζημιών επιβεβαιώνεται από τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες.
• Δράσεις σε δημόσια δάση υλοποιούνται μόνον εφόσον περιλαμβάνονται στο ετήσιο πρόγραμμα έργων και εργασιών των Δασικών Υπηρεσιών
• Δράσεις σε ιδιωτικά δάση υλοποιούνται μόνον εφόσον είναι συμβατές με το εγκεκριμένο διαχειριστικό σχέδιο του δάσους ή της τεχνικής έκθεσης ή του πίνακα υλοτομίας
• Δεν χορηγείται καμία ενίσχυση για απώλεια εισοδήματος.
• Στην περίπτωση που ο ωφελούμενος λαμβάνει πληρωμές στο πλαίσιο άλλων εθνικών ή ενωσιακών μέτρων ή βάσει ασφαλιστικών συμβάσεων για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες, το άθροισμα των πληρωμών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100 % των επιλέξιμων δαπανών.
• Για την υλοποίηση απαιτείται αρμοδίως εγκεκριμένη μελέτη/τεχνική έκθεση ανάλογα με το είδος της παρέμβασης.
Αρχές για τον ορισμό των κριτηρίων επιλογής είναι οι εξής:
• Η δράση αφορά την αποκατάσταση καταστροφών σε δασική περιοχή του δικτύου
NATURA2000.
• Η δράση αφορά σε περιοχή που συμβάλει στην προστασία των ζωνών υψηλού κινδύνου πλημμύρας, σύμφωνα με την προκαταρκτική αξιολόγηση του ΥΠΕΚΑ (2012).
Σε αδράνεια
Περιοχή εφαρμογής: Όλη η χώρα
Κατανωμή :
• 35000 Φάκελοι Άμεσων επιδοτήσεων (ΟΣΔΕ) • 220 Εφαρμογές συστημάτων παραγωγής
• 1550 πιστοποιήσεις ορθολογικής χρήσης φαρμάκων • 120 Μελέτες οργανώσεις περιβάλλοντος
• 800 Σχέδια δράσης Νέων αγροτών • 650 Οικονομικά Επενδυτικά σχέδια
• 3500 Προγράμματα Βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας • 120 Μελέτες οργανώσεις περιβάλλοντος
• 45 Κτηνοτροφικές κατασκευές • 120 Εφαρμογές συστημάτων παραγωγής
• Χιλιάδες φυτό υγειονομικές και κτηνοτροφικές συνεργασίες και συμβουλές
Υπεύθυνη ΟΣΔΕ Συνεργείου Αγιάσου
Υπεύθυνη ΟΣΔΕ Γραφείου Πολιχνίτου
Γεωπόνος Σύμβουλος παραγωγής και επενδύσεων
Γεωπόνος Σύμβουλος παραγωγής και επενδύσεων
Γεωπόνος Σύμβουλος παραγωγής και επενδύσεων
Γεωπόνος - Επενδύσεων Αγ Παρασκευής
Ms Μηχανικός Περιβάλοντος - Υπεύθυνη μελετών
Τεχνολόγος Γεωπονίας - Τεχνικός Υπεύθυνος
Γεωπόνος Ζωική - Υπεύθυνος Κτηνοτροφίας . Τμήμα ΚΥΔ
Φιλόλογος - Υπεύθυνη Υποκαταστήματος Γέρας
Ms Μηχανικός περιβάλλοντος και έργων
Υπεύθυνη ΟΣΔΕ Υποκ Πλωμαρίου
Υπεύθυνη Βόρειου τομέα ΟΣΔΕ και κτηνοτροφίας.
Γραμματεία Κεντρικών Γραφείων και εμπορίας
Προγραμματιστής Υ/Η - Υπεύθυνη GIS
Τ. Γεωπονίας -Υπεύθυνος Υπο. Αγ Παρασκευής
Υπεύθυνη Υποκ. Λήμνου και άμεσων ενισχύσεων
Μηχανικός Πληροφορικής Υπεύθυνος τμήματος ΚΥΔ
Επικοινωνία
ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ