αφου.jpg

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Υπηρεσίες ΟΣΔΕ
chestnut-3741004__480.jpg

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Συμβουλευτικές υπηρεσίες
HLIOSPOS.png

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Έργα περιβάλλοντος
BIZNES01.png

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Μελέτες γεωργικών επενδύσεων
STAFILIA.png

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Οργάνωση παραγωγής
FRAOYLA.png

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Συστήματα ποιότητας
PELARGOI.png

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Αδειοδοτήσεις επιχειρήσεων
STARI.jpg

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

Συνεργατικές ομάδες
previous arrow
next arrow
Shadow

eb1Η Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020 προχώρησε στην προδημοσίευση της 5ης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο του «Σχεδίου Επιχορήγησης για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για ανάπτυξη και επέκταση πέρα από τις τοπικές αγορές», που θα ανοίξει στις 15 Φεβρουαρίου 2019.
Για πρώτη φορά στα προγράμματα εδαφικής συνεργασίας, μια Πρόσκληση απευθύνεται σε επιχειρήσεις της διασυνοριακής περιοχής του Άξονα Προτεραιότητας 1 και στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην επιλέξιμη περιοχή Ελλάδας-Βουλγαρίας και συμβάλλει στον Ειδικό Στόχο του προγράμματος για επέκταση πέρα από τις τοπικές αγορές και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας σε νέες αγορές.

Η συνολική δημόσια δαπάνη της Πρόσκλησης ανέρχεται σε 10.000.000 ευρώ που αναλύεται σε 8.500.000€ από κονδύλια του ΕΤΠΑ και 1.500.000€ από την Εθνική Συνεισφορά Ελλάδας-Βουλγαρίας. Η ελάχιστη συνολική επιλέξιμη επένδυση (ανά πρόταση) ανέρχεται στις 300.000€ και η μέγιστη στις 600.000€, ενώ η μέγιστη επιχορήγηση ανά μεμονωμένη επιχείρηση είναι 200.000 ευρώ για τριετή περίοδο.

 ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ:

Οι επιλέξιμοι δικαιούχοι στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης είναι οι επιχειρήσεις στους παραγωγικούς τομείς προτεραιότητας των στρατηγικών "έξυπνης εξειδίκευσης" της ζώνης CB, και συγκεκριμένα (όπως ορίζεται από τους κωδικούς ταξινόμησης της NACE):
- Βιομηχανία γεωργικών προϊόντων διατροφής
- Διαχείριση αποβλήτων για ανακύκλωση ή παραγωγή ενέργειας
- Ανανεώσιμη ενέργεια και εξοικονόμηση ενέργειας και αποδοτικότητα
- Αειφόρος τουρισμός
- Υγεία
- Υλικά - Τεχνολογία
- Οικοδομικά υλικά
- Κλωστοϋφαντουργία.

Περισσότερα στην Πρόσκληση του Προγράμματος

Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2018 16:48

Βιολογικά "κάλαντα"

Διαδικασία 'Εκδοσης Άδειας Εγκατάστασης Κτηνοτροφικών Εγκαταστάσεων

  • ΚΥΑ 940/81279 (ΦΕΚ 2741/Β' 04.08.17) Καθορισμός της διαδικασίας, των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη χορήγηση άδειας διατήρησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων καθώς και των προβλεπόμενων κυρώσεων σε εφαρμογή του άρθρου 17 α του ν.4056/2012 (Α' 52).
  • Ν. 4424(ΦΕΚ Α΄183/27.09.16): Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Γεωργίας και Εγγείων Βελτιώσεων της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου για συνεργασία στον τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας και άλλες διατάξεις.
  • Ν. 4351/2015: Bοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις.
  • ΚΥΑ 2360/132394(ΦΕΚ Β΄2992/05.11.14) Καθορισμός των οργάνων και της διαδικασίας επιβολής κυρώσεων και της διακοπής λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων σε εφαρμογή των άρθρων 10 και 11 του Ν. 4056/2012 και όπως αυτά τροποποιηθήκαν με το Άρθρο 43 του Ν. 4235/2014.
  • Ν. 4280/2014: Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση − Βιώσιμη ανάπτυξη οικισμών - Ρυθμίσεις δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 159 Α΄) (άρθρα 36 και 52) (αφορούν στην εγκατάσταση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων εντός δασικών εκτάσεων).
  • Ν. 4258/2014: Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα - Ρυθμίσεις Πολεοδομικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 94 Α΄)  άρθρο 11, παρ. 6 και 7 (καθορίζονται οι όροι δόμησης γηπέδων εντός των οποίων εγκαθίστανται μονάδες εκτροφής σαλιγκαριών).
  • Ν. 4235/2014: Διοικητικά μέτρα, διαδικασίες και κυρώσεις στην εφαρμογή της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας στους τομείς των τροφίμων, των ζωοτροφών και της υγείας και προστασίας των ζώων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ 32 Α΄) άρθρα 43 και 53 (τροποποιούνται – συμπληρώνονται άρθρα του ν. 4056/2012 (ΦΕΚ 52 Α΄).
  • Ν. 4495/2017: Έλεγχος και Προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 167 Α΄) άρθρο 120 (παρέχεται υπό προϋποθέσεις η δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων ή κτιριακών εγκαταστάσεων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων με την καταβολή παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 300 ευρώ και χωρίς την επιβολή προστίμου).
  • Νόμος 4056(ΦΕΚ 52 Α/12.03.12) Ρυθμίσεις για την Κτηνοτροφία και τις Κτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις & άλλες διατάξεις. (21.03.12)
  • ΠΔ 590-1981 (ΦΕΚ 152Α 1981)  Διακριτικοί Αριθμοί εκκολαπτηρίων.
  • ΠΔ 224-1998 (ΦΕΚ 175Α) Προεδρικό Διάταγμα για άδεια λειτουργίας εκκολαπτηρίων.
  • Καν.617/2008 Προδιαγραφές εμπορίας των αυγών προς επώαση & νεοσσών πουλερικών ορνιθώνας.
  • ΚΥΑ 1β 2000-95 (ΦΕΚ 343 Β άρθρο 15) Οικόσιτα ζώα & πτηνά.
  • ΠΔ 374-2001 (ΦΕΚ 251) Προστασία των ζώων στα εκτροφεία.
  • Καν. 852/2004 Υγιεινή Τροφίμων Ζωϊκής Προέλευσης. (23.04.12)
  • Καν. 853/2004 Υγιεινη Προϊόντων Ζωϊκής Προέλευσης. (23.04.12)
  • ΥΑ 13158 (ΦΕΚ 4302/11.12.17) Καθορισμός πλαισίου εφαρμογής των Δράσεων 4.1.1 «Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα της εκμετάλλευσης» και 4.1.3 «Υλοποίηση επενδύσεων που συμβάλλουν στη χρήση ΑΠΕ καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) της Ελλάδας 2014-2020.
  • ΚΥΑ 5888/03.02.04 Καθορισμός προϋποθέσεων, όρων και δικαιολογητικών για την έκδοση της έγκρισης κατασκευής και εγκατάστασης κτηνοτροφικών στεγάστρων με σκελετό θερμοκηπίου και κινητών κτηνοτροφικών στεγάστρων.
    Η απόφαση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 355/Β/18-02-2004.
  • ΚΥΑ 281273/27.08.04 Καθορισμός προϋποθέσεων για την κατασκευή γεωργοκτηνοτροφικών εγκαταστάσεων  μικρής κλίμακας με δωρεάν έκδοση έγκρισης κατασκευής βάσει προεγκεκριμένων  μελετών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
    Η απόφαση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1396/Β/13-09-2004.
  • ΚΥΑ 313629/28.07.08 Κατασκευή γεωργοκτηνοτροφικών εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας με δωρεάν έκδοση έγκρισης κατασκευής βάσει προεγκεκριμένων μελετών του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε ορισμένες πυρόπληκτες περιοχές .
    Η απόφαση δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1555/Β/05-08-2008.

Περιβαλλοντική Αδειοδότηση

  • Νόμος 4014/2011 (ΦΕΚ209/21.09.11) Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος.
    • ΚΥΑ 46296/08.08.2013 (ΦΕΚ 2002 Β΄)  «Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 7ης ομάδας - Πτηνοκτηνοτροφικές εγκαταστάσεις - του Παραρτήματος VII, της ΥΑ 1958/2012 (ΦΕΚ Β΄ 21), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ειδικότερα για τα έργα και τις δραστηριότητες με α/α 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 14.
    • ΥΑ 48963/05.10.12 (ΦΕΚ 2703 Β΄) «Προδιαγραφές περιεχομένου Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) για έργα και δραστηριότητες κατηγορίας Α΄ της ΥΑ 1958/2012 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Β΄ 21), όπως ισχύει, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 7 του Ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209 Α΄)».
  • ΥΑ 1958 (ΦΕΚ 21 Β/13.01.12) Κατηγοριοποίηση Πτηνοτ./Κτηνοτρ. Εγκαταστάσεων-Παράρτημα VII Ομάδα 7η.
    • ΥΑ 2307/26.1.18 (ΦΕΚ 439 Β') Τροποποίηση της υπ' αριθ. ΔΙΠΑ/οικ 37674/27-7-2016 (ΦΕΚ: 2471/Β/10-8-2016) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν.4014/21.09.2011 (Α' 209)», ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων της 1ης, 2ης, 3ης, 4ης, 5ης, 6ης, 7ης, 8ης, 9ης, 10ης, 11ης και 12ης Ομάδων".
    • ΥΑ 37674/27.07.16 (ΦΕΚ 2471 Β') Τροποποίηση και κωδικοποίηση της υπουργικής απόφασης 1958/2012 - Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του Ν. 4014/21.9.2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011) όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  • ΥΑ 1420/82031/22.07.15 (ΦΕΚ 1709 Β')Κώδικας Ορθής Γεωργικής Πρακτικής για την Προστασία των Νερών από τη Νιτρορύπανση Γεωργικής Προέλευσης»
    • ΥΑ 2001/118518/30.10.15 (ΦΕΚ 2359 Β') Τροποποίηση της αριθ. 1420/82031 (ΦΕΚ 1709/Β/2015) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Κώδικας Ορθής Γεωργικής Πρακτικής για την Προστασία των Νερών από τη Νιτρορύπανση Γεωργικής Προέλευσης».

MNEC BANNER 539x451 EPIX 01Η Δράση «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας»  στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, προκειμένου να αναβαθμίσουν και να βελτιώσουν την ανταγωνιστική τους θέση στην εσωτερική και εξωτερική αγορά, επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού εξοπλισμού τους και στην πιστοποίηση των προϊόντων τους.
 

Προϋπολογισμός της Δράσης

400 εκατ. ευρώ  για το σύνολο των περιφερειών της χώρας


Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.


Δικαιούχοι της Δράσης

Μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις

Επενδυτικά Σχέδια & Επιδότηση

Επενδυτικά σχέδια από 20.000 ευρώ έως  200.000 ευρώ

Επιδότηση από 50% έως 65%

Το ύψος της επιδότησης καθορίζεται με βάση τις εξαγωγικές επιδόσεις των επιχειρήσεων.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

  • Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων
  • Ενέργεια
  • Εφοδιαστική Αλυσίδα
  • Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες (ΠΔΒ)
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)
  • Υγεία
  • Υλικά - Κατασκευές.

Βασικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ικανοποιούν αθροιστικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • να έχουν κλείσει τουλάχιστον τρεις (3) διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας
  • να διαθέτουν τους επιλέξιμους ΚΑΔ της επένδυσης, σύμφωνα με το Παράρτημα ΙII «ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΚΑΔ)»
  • να έχουν δύο (2) τουλάχιστον ΕΜΕ εξαρτημένης εργασίας πλήρους ή μερικής απασχόλησης το έτος που προηγείται της υποβολής του επενδυτικού σχεδίου.

Επιδοτούμενες Δαπάνες

  • Μηχανήματα – Εξοπλισμός έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
  • Πιστοποίηση Προϊόντων – Υπηρεσιών – Διαδικασιών έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
  • Συσκευασία – Ετικέτα – Branding έως 25% του επενδυτικού σχεδίου
  • Ψηφιακή Προβολή
  • Συμβουλευτικές Υπηρεσίες-Τεχνικές Μελέτες
  • Μεταφορικά Μέσα
  • Μισθολογικό Κόστος Εργαζομένων (νέο προσωπικό)

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης.

Χρόνος Υλοποίησης Επενδυτικών Σχεδίων

Μέχρι εικοσιτέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.


Ημερομηνία Έναρξης  Ηλεκτρονικής Υποβολής: 6 Φεβρουαρίου 2019

  • Η πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού και το αργότερο μέχρι τη συμπλήρωση 18 μηνών από την αρχική δημοσίευσή της.
  • Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής του επενδυτικού σχεδίου.

Ηλεκτρονική Υποβολή

Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης που συνοδεύεται και από ηλεκτρονικό φάκελο υποψηφιότητας στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr

Ο ηλεκτρονικός φάκελος υποψηφιότητας περιλαμβάνει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβολής/ένταξης του Παραρτήματος Ι σε μη επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή αρχείου (π.χ. αρχείο τύπου pdf).

Συνημμένα Αρχεία

  Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στη Δράση
  Σύνοψη Δράσης
  Πληροφοριακό γράφημα της Δράσης

MNEC BANNER 539x451 EPIX 01Η Δράση «Εργαλειοθήκη Επιχειρηματικότητας: Εμπόριο – Εστίαση – Εκπαίδευση» στοχεύει στην ενίσχυση υφιστάμενων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται:

- στο λιανικό εμπόριο
- στην παροχή υπηρεσιών εστίασης
- την παροχή υπηρεσιών ιδιωτικής εκπαίδευσης–κοινωνικής μέριμνας

προκειμένου να αναβαθμίσουν το επίπεδο επιχειρησιακής οργάνωσης και λειτουργίας τους.

Προϋπολογισμός της Δράσης
60 εκατ. ευρώ για το σύνολο των περιφερειών της χώρας

Η Δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

Δικαιούχοι της Δράσης
Μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις

Επενδυτικά Σχέδια & Επιδότηση
Επενδυτικά Σχέδια από 10.000 ευρώ έως 150.000 ευρώ
Επιδότηση 50%

Βασικές Προϋποθέσεις Συμμετοχής

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει αθροιστικά να ικανοποιούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • να έχουν την ιδιότητα των Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων
  • να έχουν κλείσει τουλάχιστον τρεις (3) διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας
  • να διαθέτουν έναν τουλάχιστον επιλέξιμο ΚΑΔ του Παραρτήματος ΙII «ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΚΑΔ)», ως ενεργή κύρια ή δευτερεύουσα δραστηριότητα, καθ' όλη τη διάρκεια των τριών (3) αυτών διαχειριστικών χρήσεων
  • να έχουν το έτος που προηγείται της ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης χρηματοδότησης, κατ' ελάχιστον:
    • 1 ετήσια μονάδα εργασίας (ΕΜΕ) για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου,
    • 2 ΕΜΕ για τον κλάδο της εστίασης και
    • 5 ΕΜΕ για τον κλάδο της εκπαίδευσης-κοινωνικής μέριμνας.


Επιδοτούμενες Δαπάνες

  • Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλων Χώρος έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
    Παρεμβάσεις για:
    • εξοικονόμηση ενέργειας
    • αναβάθμιση της υγιεινής και ασφάλειας
    • διευκόλυνση προσβασιμότητας ΑμΕΑ
  • Μηχανήματα-Εξοπλισμός έως  100% του επενδυτικού σχεδίου
    Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για:
    • εξοικονόμηση ενέργειας
    • αναβάθμιση της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους της επιχείρησης
    • Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ  
  • Μεταφορικά μέσα
    • μέχρι 25.000 ευρώ και έως 30% του επενδυτικού σχεδίου για επιχειρήσεις λιανεμπορίου-εστίασης
    • έως 100% για επιχειρήσεις εκπαίδευσης-κοινωνικής μέριμνας
  • Ψηφιακή Προβολή
  • Πιστοποίηση υπηρεσιών ή/και διαδικασιών
  • Μισθολογικό κόστος εργαζομένων (νέο προσωπικό)
  • Δαπάνες Μελετών/Κατάρτισης/Παρακολούθησης του επενδυτικού σχεδίου.

 Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης.


Χρόνος Υλοποίησης Επενδυτικών Σχεδίων

Μέχρι εικοσιτέσσερις (24) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υλοποιήσουν το 30% του εγκεκριμένου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού της επένδυσης, τους πρώτους δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.


Περίοδος Υποβολής

Έναρξη Υποβολών: 6 Φεβρουαρίου 2019

Λήξη Υποβολών : 19 Απριλίου 2019


Ηλεκτρονική υποβολή

Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση χρηματοδότησης που συνοδεύεται και από ηλεκτρονικό φάκελο υποψηφιότητας στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr

Ο ηλεκτρονικός φάκελος υποψηφιότητας περιλαμβάνει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβολής/ένταξης του Παραρτήματος Ι σε μη επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή αρχείου (π.χ. αρχείο τύπου pdf).

Η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες των κριτηρίων Αξιολόγησης.

 

Συνημμένα Αρχεία

  Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στη Δράση
  Σύνοψη Δράσης
  Πληροφοριακό γράφημα της Δράσης

14Τα τελευταία είκοσι χρόνια, εργαζόμαστε με μια ομάδα περίπου 800 μικροκαλλιεργητών βιολογικής παραγωγής ελαιόλαδου στη Λέσβο. Αυτοί οι βιοκαλλιεργητές διαχειρίζονται τα βιολογικά αγροκτήματα και τους ελαιώνες τους με παραδοσιακό τρόπο που έχει δει ελάχιστες αλλαγές για γενιές. Η γεωργία στο νησί και οι τεχνικές καλλιέργειας της ελιάς ήταν πάντα παραδοσιακές, πράγμα που σημαίνει ότι οι βιολογικές εκμεταλλεύσεις μας δεν κινδυνεύουν να μολυνθούν από αγροχημικά υπολείμματα. Λόγω του μοναδικού κλίματος αυτής της περιοχής και της σκληρής δουλειάς των αγροτών μας, η περιοχή μας παράγει εκλεκτής ποιότητας ελαιόλαδο. Οι γεωπόνοι μας επισκέπτονται συχνά τους αγρότες για να παρακολουθούν την καλλιέργεια και να παρέχουν τεχνική βοήθεια όπου χρειάζεται.
Αν και οι βιοκαλλιεργητές καλλιεργούν την ελιά με παραδοσιακό τρόπο, η τοπικές επιχειρήσεις έκθλιψης και τυποποίηση ελαιόλαδου διατηρούν παραδοσιακές τεχνικές αλλά με σύγχρονα μηχανήματα και εξοπλισμό. Συνεργαζόμαστε στενά με τα ελαιοτριβεία και τους τυποποιητές, προκειμένου να διασφαλίσουμε την ποιότητα και την ασφάλεια των του λαδιού. το προσωπικό της Γεωτεχνικής Αιγαίου επισκέπτεται τακτικά τις εγκαταστάσεις για να διασφαλίσει ότι όλες οι διεργασίες λειτουργούν σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας τροφίμων.

Ακτινογραφία της ελληνικής παραγωγής γάλακτος αιγοπροβάτων.

Με την δημοσιοποίηση των στατιστικών στοιχείων για πρώτο δεκάμηνο του 2018 από τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, μας δίνεται η ευκαιρία να ακτινοσκοπήσουμε την εθνική παραγωγή του λευκού χρυσού και σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα να αναλύσουμε την Ελληνική πραγματικότητα στην γαλακτοπαραγωγή της χωράς μας.

Στον ιστότοπο του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ παρουσιάστηκαν τα γαλακτοπαραγωγικά στατιστικά για το 2018 και στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΕΠΕ τα στατιστικά του ζωικού κεφαλαίου που δηλώθηκε το 2017 στις δηλώσεις ενιαίας ενίσχυσης. Η κατακόρυφη πτώση των τιμών στην παραγωγή, η συζήτηση περί καρτέλ και ελληνοποιήσων εισαγόμενου γάλακτος για την παραγωγή ΠΟΠ προϊόντων φέτας, αλλά και η αναμενόμενη αποζημίωση de minimis αποτέλεσαν αφορμή για την ανάλυση και δημοσιοποίηση των δεδομένων αυτών από τα οποία προκύπτουν σοβαρά συμπεράσματα κατά την γνώμη μας.

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

 Η ηλεκτρονική  πλατφόρμα Άρτεμις  διαχειρίζεται τα στοιχεία παραγωγής του νωπού πρόβειου και αίγειου γάλακτος,  και ταυτόχρονα  ενημερώνει το ΥΠΑΑΤ για θέματα που αφορούν την παραγωγή και την διακίνηση του ελληνικού γάλακτος. Στο σύστημα αυτό δηλώνονται υποχρεωτικά όλες οι παραδόσεις νοπού γάλακτος από τις  νόμιμες βιομηχανίες και τυροκομεία της χώρας. Πρόκειται θεωρητικά και πραγματικά  για την πιο αξιόπιστη πηγή δεδομένων που συλέγονται και  αφορούν την γαλακτοκπαραγωγή.

Στο  πρώτο δεκάμηνο του 2018 , δηλωθήκαν στο σύστημα ότι, 44.226 εκμεταλλεύσεις (μοναδικοί κωδικοί )  παρέδωσαν συνολικά   578.007.324 kg γάλα πρόβιο και 137.543.190 kg κατσικίσιο.

 

Με μια πρόχειρη ματιά, η παραγωγή την φετινή χρονιά με αναγωγή σε δωδεκάμηνο κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα έτη. Παρατηρείται σχετικά μικρή αύξηση στις παραδόσεις γάλακτος, σημαιώνεται όμως σοβαρή μείωση της μέσης τιμής στο πρόβιο, που ανέχρεται περίπου 0,085 λεπτά και ακολουθεί  ακόμη μεγαλύτερη πτωτική τάση για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο με τα νέα συμβόλαια.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1 ΠΑΡΑΣΟΣΕΙΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΩΝ ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ   ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΕΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΕΙΟΥ ΠΡΟΒΕΙΟΥ. ΑΡΙΘΜΟΣ . ΓΙΔΙΝΟΥ ΓΙΔΙΝΟΥ. ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΟΙ **
  ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ  
2015 41.701 549.145.275 0,956 15.173 129.882.038 0,584 48.474
2016 41.804 606.886.680 0,958 15.436 141.922.492 0,583 48.693
2017 40.930 644.451.875 0,931 14.974 148.207.554 0,572 47.766
2018 * 37.964 578.007.324 0,860 13.253 137.543.190 0,531 44.226
* δέκα μήνες       
** ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΜΙΓΩΝ & ΜΙΚΤΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ (ΚΩΔΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ   

 

Αν τα δεδομένα τιμών είναι τα πραγματικά που εισπράττουν από τις βιομηχανίες οι παραγωγοί, η πτώση τιμής για το 2018 στο πρόβιο σε σχέση με την τριετία 2015-2017 ανέρχεται σε 10%, και στο κατσικίσιο 8,5% αντίστοιχα.

Άρα μόνο από τις εκροές η απώλεια εισοδήματος μέσα στο 2018 φθάνει το 10% και αν συνυπολογίσουμε τις χαμηλές τιμές στο κρέας (αρνιά), αλλά και τις αυξήσεις στις εισροές και τις καθυστερήσεις σε πληρωμές των παραγωγών με επιπλέον χρηματοοικονομικό κόστος, η απώλεια εισοδήματος σε πραγματικές τιμές το 2018 κατά μέσο όρο αγγίζει το 25%. Τέτοιες μειώσεις εισοδήματος δεν αντιμετώπισε καμία παραγωγική τάξη σε μια χρονιά ακόμη και την περίοδο της μεγάλης κρίσης της χώρας μας.

Παρ΄ όλα αυτά οι Έλληνες κτηνοτρόφοι διατηρούν σταθερό τον ζωικό πληθυσμό που διαθέτουν για την παραγωγή γάλακτος.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2 ΖΩΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ            ΟΠΕΚΕΠΕ
ΕΤΟΣ ΠΡΟΒΑΤΑ > ΕΤΟΥΣ ΑΜΝΟΙ ΚΡΙΟΙ ΑΙΓΕΣ > ΕΤΟΥΣ ΕΡΙΦΙΑ ΤΡΑΓΟΙ
2014 7743262 884169 333670 3339289 347292 229525
2015 7675270 1007926 322898 3301493 351446 220508
2016 7798831 1097536 322266 3272003 376282 215183
2017 7999372 1204103 327783 3241696 358953 210254

 

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ που πηγάζουν από τις δηλώσεις ΟΣΔΕ και δημοσιοποιήθηκαν, προκύπτει ότι για το 2017 ο ζωικός πληθυσμός της χώρας έχει αυξητική τάση στα παραγωγικά και λοιπά πρόβατα την τελευταίας τετραετία.

Η ενστικτώδης αντίδραση των παραγωγών στην πτώση των τιμών ήταν η αύξηση του ζωικού πληθυσμού και η αντιστάθμιση των απωλειών σε εισόδημα με την αύξηση της παραγωγής γάλακτος.  Επιπρόσθετα η αύξηση αυτή του ζωικού πληθυσμού μεσοπρόθεσμα θα επιφέρει και την αύξησή των ποσοτήτων γάλακτος, με αποτέλεσμα να συμπιέσει μελλοντικά επιπλέον τις ήδη πιεσμένες τιμές γάλακτος οπως φένεται με τα νέα συμβόλαια του  2018-2019.

Με δεύτερη ματιά στα στατιστικά στοιχείαά και αναλύοντας περαιτέρω τα δεδομένα του ΕΛΟΓΑΚ και του ΟΠΕΚΕΠΕ, προκύπτουν σοβαρές διαπιστώσεις τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα για την πορεία της αιγοπροβατοτροφίας.

 

Από τα στοιχεία αυτά αντλούνται συμπεράσματα περιφερικά και τοπικά ανά Νομό της χώρας μας και αναδεικνύονται μακροχρόνιες αδυναμίες της Ελληνικής κτηνοτροφίας, τόσο στο σύστημα ελέγχου παραγωγής, όσο και στην χρηματοδότηση της μέσω Ευρωπαίκων επιδοτήσεων και αποζημιώσεων.

Στον παρακάτω χάρτη

Πάνω στο Νόμο κάντε κλικ

ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ

 

Με τον χάρτη και τούς πίνακες έχουμε την δυνατότητα να συγκρίνουμε την γαλακτοπαραγωγή σε σχέση με τον ζωικό πληθυσμό ανά Νομό της χώρας τόσο στο πρόβιο όσο και στο κατσικίσιο γάλα.

Για να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα πρέπει να λάνουμε υπόψη ότι τα παραγόμενά τυροκομικά προϊόντα έχουν βασική πρώτη ύλη το πρόβιο γάλα σε ποσοστό τουλάχιστον 70% (φέτα, σκληρά και μαλακά τυριά κ.λ.π ), με αποτέλεσμα να ωθείται η  προβατοτροφία στην χώρα μας στην γαλακτοπαραγωγή, με λιγοστές μονάδες να έχουν παραγωγικό σκοπό την πάχυνση αμνών. Αντίθετα στην αιγοτροφία, λόγω της μειωμένης ζήτησης σε γάλα από τις βιομηχανίες , λιγότερες εκμεταλλεύσεις δραστηριοποιούνται στην παραγωγή γάλακτος και περισσότερες στο κρέας.

FETA4Επιπλέον πρέπει να λαβουμε υπόψη μας και τις τοπικές εδαφολογικές και κλιματολογικές ιδιομορφίες της χώρας μας, καθώς και την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία στην παραγωγή προϊόντων γαλακτοπαραγωγής και ειδικότερά σε προϊόντα με Γεωγραφική ένδειξη και Προστασία Προέλευσης. Με βάση την  παραγωγή φέτας σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές της χώρας οπως οι Ευρωπαικοί κανονισμοί ορίζουν (Βόρεια,Κεντρική Ελλάδα,Πελοπόννησος και τα νησιά Λέσβου και Λήμνου με δικαίωμα παραγωγής) διαμορφώνεται το «γαλακτικό τοπίο της χώρας μας».

Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις στην ανάλυση μας δίνεται βαρύτητα στην γαλακτοπαραγωγή της προβατοτροφίας και δευτερευόντως στην αιγοτροφία.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΝΟΜΟ  πρόβειου
ΝΟΜΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΣΟΥΝ ΓΑΛΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ
ΛΑΡΙΣΑΣ 2.565 77.455.650 595.842 130,0 0,9066
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 4.285 48.868.112 716.686 68,2 0,8688
ΛΕΣΒΟΥ 2.426 38.462.788 394.970 97,4 0,8122
ΑΧΑΪΑΣ 2.376 28.727.491 329.961 87,1 0,9043
ΗΛΕΙΑΣ 1.896 23.822.332 265.666 89,7 0,8051
ΣΕΡΡΩΝ 1.074 20.213.397 196.123 103,1 0,8000
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 1.812 20.181.841 1.051.917 19,2 0,7935
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 1.113 19.743.556 193.711 101,9 0,8914
ΚΟΖΑΝΗΣ 778 17.829.559 159.023 112,1 0,8679
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1.694 17.608.920 175.859 100,1 0,9128
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 1.031 16.020.522 168.782 94,9 0,9059
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 616 14.555.077 130.703 111,4 0,7920
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 1.346 13.729.106 509.291 27,0 0,8033
ΚΙΛΚΙΣ 505 13.420.603 107.013 125,4 0,8045
ΠΙΕΡΙΑΣ 536 13.006.217 91.526 142,1 0,8734
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 982 11.857.143 119.076 99,6 0,8892
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 554 11.779.034 120.808 97,5 0,9682
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 741 10.337.588 146.817 70,4 0,9056
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 877 10.161.322 105.344 96,5 0,8878
ΠΕΛΛΑΣ 507 9.708.281 116.757 83,1 0,8244
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 803 9.618.281 105.213 91,4 0,8880
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 523 9.486.722 94.355 100,5 0,8103
ΞΑΝΘΗΣ 444 8.782.147 104.525 84,0 0,7822
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 260 8.385.347 50.534 165,9 0,8297
ΑΡΤΑΣ 893 8.221.272 100.195 82,1 0,8660
ΔΡΑΜΑΣ 350 8.181.064 84.494 96,8 0,8578
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 398 6.685.496 61.277 109,1 0,9345
ΚΑΒΑΛΑΣ 330 6.237.037 88.471 70,5 0,8144
ΑΤΤΙΚΗΣ &Ι ΠΕΙΡΑΙΑ 399 6.236.357 83.304 74,9 0,8902
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 459 6.223.318 61.342 101,5 0,8891
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 308 6.068.673 57.704 105,2 0,8263
ΧΑΝΙΩΝ 571 6.058.193 277.500 21,8 0,8139
ΡΟΔΟΠΗΣ 543 5.912.019 122.660 48,2 0,7596
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 413 5.566.663 69.318 80,3 0,8615
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 390 5.322.526 58.380 91,2 0,8640
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 316 5.124.440 99.898 51,3 0,8940
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 469 4.888.407 64.261 76,1 0,8491
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ 379 4.365.500 89.625 48,7 0,9847
ΕΥΒΟΙΑΣ 515 4.059.005 139.675 29,1 0,8954
ΗΜΑΘΙΑΣ 217 3.983.244 38.154 104,4 0,8007
ΕΒΡΟΥ 378 3.545.772 79.139 44,8 0,7605
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 298 2.582.326 107.869 23,9 0,7551
ΦΩΚΙΔΑΣ 173 1.822.210 50.044 36,4 0,8600
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 197 1.355.169 117.467 11,5 0,7456
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 120 1.128.635 28.175 40,1 0,8392
ΛΕΥΚΑΔΑΣ 31 252.445 5.450 46,3 0,8394
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 31 147.068 42.842 3,4 1,0750
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 13 125.725 5.748 21,9 0,9003
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 17 83.037 5.583 14,9 0,9234
ΣΑΜΟΥ 7 49.069 1.619 30,3 0,9000
ΧΙΟΥ 5 21.623 8.676 2,5 0,6635
  37.964 578.007.329 7.999.372   0,8599

 

Από τον παραπάνω συγκεντρωτικό πίνακα αντλούμε το συμπέρασμα ότι οι δέκα Νομοί της χώρας ΛΑΡΙΣΑΣ, ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΛΕΣΒΟΥ, ΑΧΑΪΑΣ, ΗΛΕΙΑΣ, ΣΕΡΡΩΝ, ΡΕΘΥΜΝΟΥ, ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΚΟΖΑΝΗΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ παράγουν το 54,2 % του γάλακτος της χώρας. Παρατηρούμε ότι δεν είναι μέσα στους μεγάλους παραδοσιακοί κτηνοτροφικοί νομοί, όπως νομοί της Κρήτης και της Πελοποννήσου.

Αν δούμε προσεκτικά παρατηρούμε επίσης ότι σε όποιες περιοχές υπάρχει η δυνατότητά παραγωγής φέτας, έχουμε και αυξημένη παραγωγή πρόβιου γάλακτος που οδηγείται στην βιομηχανία, ενώ αντίθετά εκεί που έχουμε παραγωγή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων, η γαλακτοπαραγωγή δεν έχει αυξητικές τάσεις ή δεν κατευθύνεται στην παραγωγή γαλακτοκομικών. Στις περιοχές χωρίς παραγωγική δυνατότητα φέτας παρατηρούμε και αυξημένη οικοτεχνική ανώνυμη παραγωγή παραδοσιακών τυροκομικών για αυτοκατανάλωση.

Άρα συμπεράνεται ότι

  • η προστασία της παραγωγής της φέτας αναδεικνύεται σε μείζονος θέμα εθνικής σημασίας για την κτηνοτροφία μας. Περαιτέρω υποχωρήσεις και παραχωρήσεις στην ονομασία παραγωγής σε τρίτες χώρες θα οδηγήσουν σε οικονομικό μαρασμό και αυτές τις παραγωγικές περιοχές της χώρας μας.
  • Επιπλέον κρίνεται σκόπιμο να δοθεί επιπλέον «Ευρωπαϊκή μάχη» ώστε να καταστεί δυνατή η παραγωγή φέτας και από περιοχές της χώρας μας  (νησιά και Κρήτη) που δεν μπορούν να παράγουν σήμερα τυρί με την επωνυμία φέτα, τώρα που οι ευρωπαϊκές συμφωνίες έδωσαν την δυνατότητα αυτή και σε τρίτες χώρες (Καναδάς και έπονται άλλοι) να παράγουν τυρί με την επωνυμία "φέτα" είναι άδικο στην πατρίδα του προϊόντος να υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί παραγωγής.
  • Ειδικότερα τώρα που βασική κατεύθυνση της παραγωγής είναι καθαρά η εξαγωγή της φέτας σε ευρωπαϊκές και σε τρίτες χώρες ως Ελληνικό brandname, με αποτέλεσμα οι αυξημένες ποσότητες παραγόμενης φέτας να μην δημιουργούν πρόβλημα στην εσωτερική αγορά, αλλά η παραγωγή της να αποτελεί μοχλό τοπικής ανάπτυξης.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ νομοθεσία για την φέτα
ΕΘΝΙΚΗ Νομοθεσία ΠΟΠ

 

FETA0

 

Ένας απλός έλεγχος στα ψυγεία των τυροκομικών μονάδων με σκοπό τον προστασία της παραγωγής ΠΟΠ όπως προβλέπεται και πρέπει να γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ, μπορεί πανεύκολα να αποδείξει την ορθότητα των διαπιστώσεων μας ότι δεν υπάρχουν μεγάλα παραγωγικά αποθέματα, ακόμα και τα ελληνοποιημένα προϊόντα από ξένο γάλα βρίσκουν διέξοδο στην παγκόσμια αγορά.

Ο παρακάτω χάρτης σε συνδυασμό και με τον πίνακα παραγωγής ανά ζώο

  1. Αποδεικνύει την επικινδυνότητα Ελληνοποίησης γάλακτος ανά νομό και δίνει επιπλέον εργαλεία και τη δυνατότητα για καταπολέμηση της,
  2. Αναδεικνύει προβλήματα και αδυναμίες σωστής χρηματοδότησης, όπως των διανομών επιδοτήσεων και αποζημιώσεων από το ΥΠΑΑΤ και τους εποπτευόμενους φορείς του.

    Α. ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

    Αν παρατηρήσουμε με προσοχή τον πίνακα 4 με την γαλακτοπαραγωγή ανά ζώο, βλέπουμε ότι στους Νομούς που δραστηριοποιούνται μεγάλα βιομηχανικά συγκροτήματα παραγωγής φέτας και τυροκομικών εκεί έχουμε και τους κτηνοτρόφους με αυξημένες αποδόσεις ανά ζώο. Τυχαίο;  Συγκεκριμένα στους Νομούς Χαλκιδικής, Πιερίας, Λάρισας και Κιλκίς έχουμε μέχρι και διπλάσια παραγωγή από τον μέσο όρο της χώρας

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 4 ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΖΩΟ  ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ
ΝΟΜΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΣΟΥΝ ΓΑΛΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 260 8.385.347 50.534 165,9
ΠΙΕΡΙΑΣ 536 13.006.217 91.526 142,1
ΛΑΡΙΣΑΣ 2.565 77.455.650 595.842 130,0
ΚΙΛΚΙΣ 505 13.420.603 107.013 125,4
ΚΟΖΑΝΗΣ 778 17.829.559 159.023 112,1
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 616 14.555.077 130.703 111,4
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 398 6.685.496 61.277 109,1

 

πατήστε για να δείτε μητρώο μεταποιητών και εμπόρων (ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ)

 

  • Επειδή είναι γνωστό ότι στην διαδικασία του "μαϊμουδίσματος" στο γάλα έχουν συμμετοχή και «παραγωγοί» καλό είναι οι υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ να κάνουν αυτό που τόσο απλά κάναμε και εμείς, να συγκρίνουν πλέον την ποσότητα παραγωγής γάλακτος με τον αριθμό ζώων που δηλώνει στο ΟΣΔΕ ατομικά η κάθε εκμετάλλευση.
  • Να εφαρμόσουν ισοζύγια παραγωγής και να οργανωθεί πραγματικός ελεγκτικός φορέας με δυνατότητες καταλογισμού ποινών. Κάτι αντίστοιχο με το σύστημα εισαγωγών και εκροών των πρατηρίων καυσίμων σε όλα τα παραγωγικά στάδια.
  • Οι φορείς ελέγχου προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ να εφαρμόσουνε την κείμενη νομοθεσία και να πραγματοποιούν τους διοικητικούς και επιτόπιους ελέγχους όχι από τα γραφεία, όπως γίνεται σήμερα, αλλά στις παραγωγικές μονάδες όπως προβλέπεται. Η χρήσης του σήματος πιστοποίησης να αποκτήσει την πραγματική του αξία.

74DSC00243Με την πρώτη απλή αυτή ενέργεια αυτόματα θα έχουν «ανακαλύψει» ένα μεγάλο τμήμα των Ελληνοποιήσεων παραγωγής γάλακτος. Κάτι αντίστοιχο έγινε στις επιστροφές ΦΠΑ από τις ΔΟΥ και βρέθηκαν «παραγωγοί» που διέθεσαν χωρίς ένα στρέμμα καλλιέργειας, εκατομμύρια ευρώ τιμολόγια σε κρεμμύδια και πατάτες με απώτερο σκοπό την επιστροφή χρημάτων από το δημόσιο. Όπως αποδείχτηκε αυτοί δεν ήταν πραγματικοί «παραγωγοί αλλά αεριτζήδες» με μανδύα παραγωγού. Επειδή κάτι αντίστοιχο γίνεται και στο γάλα και κατηγορούνται «επι δίκαιώ και αδίκω» πραγματικοί παραγωγοί, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει αυτός ο πανεύκολος ατομικός έλεγχος, ώστε να βγουν στον φανό οι συνεργάτες των κερδοσκοπών και να αποδειχθούν οι αεριτζήδες του συστήματος.

Οι κτηνοτροφικές πρακτικές παραγωγής δεν διαφέρουν κατά πολύ στις γαλακτοκομικές περιοχές στην χώρα μας, ώστε να δικαιολογούν τόσο μεγάλες αποκλίσεις .Αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα για την πάταξη των Ελληνοποιήσεων γάλακτος, σύντομα θα έχουμε παραγωγή γάλακτος προβάτων που τείνει να ανταγωνίζεται σε παραγωγή τις αγελάδες.

Ταυτόχρονα χρειάζονται και επιπλέον έλεγχοι σε άλλα στάδια παραγωγής για την πάταξη άλλων τύπων στρεβλώσεων και παρανομιών, όπως παραγωγή προϊόντων ΠΟΠ με εισαγόμενο από γειτονικές χώρες γάλα ή παραγωγής με άλλου τύπου γάλατα φέτας κλπ καθώς το σύστημα πιστοποίησης «μπάζει από παντού».

Σημαντικά και απαραίτητα τα «διπλογραφικά συστήματα καταγραφής» , αλλά όχι τα μόνα στην πάταξη των Ελληνοποιήσεων εισαγόμενου γάλακτος για παραγωγή φέτας. Χρειάζεται πρώτιστα να καταπολεμηθούν παθογένειες του διοικητικού συστήματος και να επιλυθούν παραλήψεις και αδυναμίες της κρατικής μηχανής που τις περισσότερες φορές λόγω ελλείψεων υποδομών γίνονται άθελα συνένοχοι στο έγκλημα.

Β. ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ και ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Αν κάνουμε σύγκριση του ζωικού πληθυσμού ανά νομό σε σχέση με τις παραδόσεις ανά ζώο γάλακτος παρατηρήσουμε ότι.

 PIN5

Νομοί με εκατοντάδες χιλιάδες ζώα έχουν μέτρια μέχρι μηδαμινή παραγωγή σε γάλα. Αυτή η αποτύπωση μιας πραγματικότητας της κτηνοτροφίας μας αφήνει στίγμα παρατυπιών και παρανομιών σε κτηνοτρόφους πολλών Νομών της χώρας μας, αν πραγματικά υπάρχουν στις εκμεταλλεύσεις τα ζώα αυτά, όπως δηλώνονται στο ΟΣΔΕ.

Κατηγορούνται επίσημα και ανεπίσημα στις συζητήσεις των «ειδικών» ότι αρκετοί κτηνοτρόφοι δηλώνουν και επιδοτούνται από την Ενιαία ενίσχυση και την εξισωτική αποζημίωση για ανύπαρκτα ζώα, εκμεταλλευόμενοι αδυναμία ελέγχων,

όπως θεωρητηκά μπορεί να συμβαίνει σε δύσβατες ορεινές περιοχές και σε περιοχές με αδυναμία  εφαρμογής κατάλληλων κτηνοτροφικών πρακτικών σε ζώα ελευθέρας βόσκησης.

Πραγματικά υπάρχουν και αυτοί οι παραγωγοί και είναι αληθές ότι το σύστημα των ως τώρα ελέγχων του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν κατάφερε να τους εντοπίσει όλους και να τους απομονώσει ώστε να σταματήσει την αφαίμαξη εισοδήματος από τους πραγματικούς παραγωγούς, αλλά και να ξεπλύνει την «ρετσινιά» από εκατοντάδες σωστούς κτηνοτρόφους.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 6 ΟΙ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ  ΠΡΩΤΟΙ ΝΟΜΟΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ  ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΖΩΩΝ
ΝΟΜΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΣΟΥΝ ΓΑΛΑ ΠΡΟΒΑΤΩΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 1.812 20.181.841 1.051.917 19,2
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 1.346 13.729.106 509.291 27,0
ΧΑΝΙΩΝ 571 6.058.193 277.500 21,8
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 4.285 48.868.112 716.686 68,2
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 197 1.355.169 117.467 11,5
ΕΥΒΟΙΑΣ 515 4.059.005 139.675 29,1
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 298 2.582.326 107.869 23,9
ΡΟΔΟΠΗΣ 543 5.912.019 122.660 48,2
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 316 5.124.440 99.898 51,3
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ 379 4.365.500 89.625 48,7
ΕΒΡΟΥ 378 3.545.772 79.139 44,8
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 31 147.068 42.842 3,4
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 741 10.337.588 146.817 70,4
ΦΩΚΙΔΑΣ 173 1.822.210 50.044 36,4
ΑΧΑΪΑΣ 2.376 28.727.491 329.961 87,1

KARV APO THN BALANIDAΕίναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» ότι οι ελεγχόμενοι παραγωγοί, βγαίνουν από δείγμα επικινδυνότητας με βάση ατομικά δεδομένα και όχι με δεδομένα παραγωγικά, όπως πχ της σύνδεσης με την ατομική παραγωγή και παράδοση γάλακτος ή πωλήσεων κρέατος. Καλυμμένος στο πλαίσιο των άμεσων μη συνδεδεμένων ενισχύσεων στην χώρα μας ο αρμόδιος οργανισμός ελέγχων έχει θεσπίσει ένα σύστημα επαναλαμβανόμενων ελέγχων κάθε χρόνο στους ίδιους και τους ίδιους κτηνοτρόφους, με αποτέλεσμα όταν έχουμε επιδοτήσεις με σύνδεση της παραγωγής, όπως η συνδεδεμένη στα αιγοπρόβατα με την παραγωγή (γάλα ή κρέας), να έχουμε σημαντικές αδιναμιες και προβλήματα  με τους Κοινοτικούς ελέγχους και κάθρ φορά να «βαπτίζουμε το ψάρι κρέας» για να μην έχουμε χρηματικούς καταλογισμούς. Επιπλέον υπάρχει διάχυτη αρνητική άποψη για την δίκαια εξατομίκευση αποζημιώσεων στους πραγματικούς παραγωγούς γάλακτος που έχουν πληγεί από την μείωση των τιμών, βλέπε de minimis.

  • Είναι απαραίτητο να αλλάξουν τα κριτήρια δειγμάτων ελέγχου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ και να συνδυασθούν και με την ατομική παραγωγή.
  • Είναι παράλογο να μην υπάρχει επίσημη καταγραφή παραγωγικής κατεύθυνσης των εκμεταλλεύσεων με βάση το μέγεθος των παραγόμενων προϊόντων και με τον χαρακτηρισμό ΜΙΚΤΗ να μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι, και όταν πρέπει να ενισχυθεί το γάλα ή το κρέας και στις δυο περιπτώσεις να κρινόνται δικαιούχοι.
  • Είναι βέβαιο ότι με την πάταξη των «αεριτζήδων» αυξάνεται το εισόδημα των πραγματικών κτηνοτρόφων.

 

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Το συμπέρασμα ένα.

Από την γαλακτοπαραγωγή κερδίζουν, όσοι έχουν αρχές και σύστημα.

OIK1

* Σε δωδεκάμηνη αναγωγή

.

OIK2

 

 Με απόλυτες τιμές η χασούρα της χρονιάς καλύπτεται εύκολα από την αποζημίωσή de minimis αν η αποζημίωση διανεμηθεί δίκαια.

 Σε 48 εκατομ ζημιά σε πραγματικές τιμές η απώλεια εισοδήματος αν πουλούσαμε το γάλα με τιμές 2017.

OIK3

Ατομικοί τζίροι σε ικανοποιητικά επίπεδα το 2018 στις γαλακτοκομικές εκμεταλλεύσεις παρ΄όλο τα προβλήματα. Η αύξηση της παραγωγής σε γάλα κράτησε "την παρτίδα" σε ικανοποιητικά επίπεδα.

 OIK4

 

 

OIK5

 Επιπλέον ανάλυση θεωρώ ότι είναι μάταια. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Τα οικονομικά δεδομένα έχουν την δίκη τους γλώσσα. Ο καθένας μπορεί να τα διαβάσει με την γλωσσά του.

De minimis

 Με δεδομένο τις αναφορές και τις εξαγγελίες για τα κριτήρια παραγωγής και το ύψος ανά ζώο αποζημίωσης ge minimis που αγγέλθηκε από πρωθυπουργό και υπουργό και όσα συζητούνται στα καφενεία και στο διαδίκτυο και σε αναμονή της έκδοσης της Υπουργικής απόφασης, αν το σύστημά ήταν δίκαιο το πόσο της αποζημίωσής άνετα μπορούσε να ξεπερνά τα 6,5 ευρώ ανά ζώο και να κάλυπτε πραγματικά την απώλεια εισοδήματος από την μείωση των τιμών

.Το δικαιότερο σύστημα θα ήταν ανά κιλό αποζημίωση με τα δεδομένα παράδοσης σε βιομηχανίες. Με την μέθοδο αυτή η χασούρα των πραγματικών παραγωγών θα μηδενίζονταν.

 

Απώλειες 48,5 εκατομμυριούχων, αποζημίωση de minimis 42,5 το αποτέλεσμα ισόπαλο.OIK3

Όλες οι άλλες λύσεις άδικες και με σκοπιμότητα.

Η επόμενη δικαιότερη αυτή του παρακάτω πίνακα.Με μέση παραγωγή ανά ζώο τα 95 κιλά, πού είναι αποδεκτεί από την  βιβλιογραφία και τις ζωοτεχνικές πρακτικές ότι πρέπει να αποδείξουν τα ζώα, ώστε να είναι βιώσιμη η εκμετάλλευση θα έπρεπε τα ζώα που θα  αποζημιωθούν με de minimis να μην είναι περισσότερα από 5.600.000 πρόβατα και τα 800.000 αιγές οπως στον παρακάτω πίνακα.

ΠΙΝΑΚΑΣ 7  ΕΠΙΛΕΞΗΜΩΝ ΖΩΩΝ ΠΟΥ ΜΕ 95 ΚΙΛΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ 
ΝΟΜΟΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΓΑΛΑ 2018 ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙΛΕΞΗΜΑ ΖΩΑ ΜΕ 95 ΚΙΛΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 20.181.841 1.051.917 212.440
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 13.729.106 509.291 144.517
ΧΑΝΙΩΝ 6.058.193 277.500 63.770
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 48.868.112 716.686 514.401
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 1.355.169 117.467 14.265
ΕΥΒΟΙΑΣ 4.059.005 139.675 42.726
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 2.582.326 107.869 27.182
ΡΟΔΟΠΗΣ 5.912.019 122.660 62.232
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 5.124.440 99.898 53.941
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ 4.365.500 89.625 45.953
ΕΒΡΟΥ 3.545.772 79.139 37.324
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 147.068 42.842 1.548
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 10.337.588 146.817 108.817
ΦΩΚΙΔΑΣ 1.822.210 50.044 19.181
ΑΧΑΪΑΣ 28.727.491 329.961 302.395
ΚΑΒΑΛΑΣ 6.237.037 88.471 65.653
ΑΤΤΙΚΗΣ &Ι ΠΕΙΡΑΙΑ 6.236.357 83.304 65.646
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 1.128.635 28.175 11.880
ΗΛΕΙΑΣ 23.822.332 265.666 250.761
ΠΕΛΛΑΣ 9.708.281 116.757 102.192
ΑΡΤΑΣ 8.221.272 100.195 86.540
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 4.888.407 64.261 51.457
ΞΑΝΘΗΣ 8.782.147 104.525 92.444
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 5.566.663 69.318 58.596
ΧΙΟΥ 21.623 8.676 228
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 83.037 5.583 874
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 125.725 5.748 1.323
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 9.618.281 105.213 101.245
ΛΕΥΚΑΔΑΣ 252.445 5.450 2.657
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 5.322.526 58.380 56.027
ΣΑΜΟΥ 49.069 1.619 517
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 16.020.522 168.782 168.637
ΛΑΡΙΣΑΣ 77.455.650 595.842 595.842
ΛΕΣΒΟΥ 38.462.788 394.970 394.970
ΣΕΡΡΩΝ 20.213.397 196.123 196.123
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 19.743.556 193.711 193.711
ΚΟΖΑΝΗΣ 17.829.559 159.023 159.023
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 17.608.920 175.859 175.859
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 14.555.077 130.703 130.703
ΚΙΛΚΙΣ 13.420.603 107.013 107.013
ΠΙΕΡΙΑΣ 13.006.217 91.526 91.526
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 11.857.143 119.076 119.076
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 11.779.034 120.808 120.808
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 10.161.322 105.344 105.344
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 9.486.722 94.355 94.355
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 8.385.347 50.534 50.534
ΔΡΑΜΑΣ 8.181.064 84.494 84.494
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 6.685.496 61.277 61.277
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 6.223.318 61.342 61.342
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 6.068.673 57.704 57.704
ΗΜΑΘΙΑΣ 3.983.244 38.154 38.154
ΣΥΝΟΛΑ 578.007.329 7.999.372 5.605.229

Επειδή όμως ζούμε στην χώρα του «κοινωνικού μερίσματος» και πρέπει να ικανοποιηθούν όλοι και αυτή την φορά θα μοιρασθεί «βοήθημα», άγνωστες οι βουλές του Υπουργείου και του ΟΠΕΚΕΠΕ πια μέθοδο θα ακολουθήσουν και πόσο και ποιό ζωικό κεφάλαιο θα θεωρήσουν επιλέξιμο. Από όσα αφήνουν να διαρρεύσουν μέχρι σήμερα ως προς το ύψος της ενίσχυσής  ανα ζώο οι αρμόδιοι έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους και είναι δισκολό να καταλαβουν  οι παραγωγοί αν θα καλυψουν την ζημιά απο το γάλα ή θα πάρουν βοήθημα.

Ακόμη μια φορά φάνηκε η αδυναμία στην λήψη αποφασέων από την ανυπαρξία κεντρικού ολοκληρωμένου μηχανογραφικού συστήματος από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τα διάσπαρτα δεδομένα σε βάσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, του ΕΛΟΓΑΚ και ένας θεός ξέρει πού ακόμα συλλέγονται δεδομένα για ζώα και γάλα, μπέρδεψαν τους ιθύνοντες. Το μπέρδεμα φάνηκε με τις ανακοινώσεις τόσο του Υπουργού όσο και του Πρωθυπουργού της χώρας για την αποζημίωσης, de minimis (ήσσονος σημασίας). Φανταστείτε το μπέρδεμα των δικαιούχων, μέσα στον κυκεώνα αυτό. Δίκαια ακούγονται τιμές από 2 έως και 10 ευρώ ανά ζώο.

 Και για να μην θεωρηθεί ότι μεροληπτώ υπερ των προβάτων ακολουθούν και τα στατιστικά των αιγών.

 ΠΙΝΑΚΑΣ 8      ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΑΝΑ ΝΟΜΟ  αίγειου
ΝΟΜΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΜ ΑΙΓΩΝ ΖΩΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ > ΕΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΖΩΟ/ΓΑΛΑ ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ
ΛΑΡΙΣΑΣ 957 172.742 14.986.304 86,8 0,5755
ΑΧΑΪΑΣ 991 131.728 7.756.660 58,9 0,5486
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 451 108.003 7.495.978 69,4 0,5254
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 355 108.421 7.002.843 64,6 0,5269
ΣΕΡΡΩΝ 386 90.194 6.002.807 66,6 0,4858
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 263 83.040 5.889.356 70,9 0,5099
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 449 68.249 5.538.330 81,1 0,5741
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 404 79.955 4.773.135 59,7 0,5403
ΚΟΖΑΝΗΣ 417 64.308 4.704.239 73,2 0,5427
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 906 213.112 4.308.079 20,2 0,5090
ΚΙΛΚΙΣ 227 38.737 4.075.000 105,2 0,4995
ΚΑΒΑΛΑΣ 246 72.055 3.782.069 52,5 0,5229
ΠΙΕΡΙΑΣ 299 40.567 3.766.259 92,8 0,5251
ΛΕΣΒΟΥ 648 37.666 3.504.271 93,0 0,4560
ΗΛΕΙΑΣ 388 46.602 3.315.709 71,1 0,4710
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 274 70.409 3.230.054 45,9 0,5407
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 293 33.502 3.114.287 93,0 0,5470
ΕΒΡΟΥ 243 74.578 3.099.217 41,6 0,4748
ΞΑΝΘΗΣ 206 53.401 2.819.206 52,8 0,5094
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 179 66.832 2.728.811 40,8 0,6082
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 469 42.640 2.726.402 63,9 0,5334
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 199 44.483 2.585.534 58,1 0,5342
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 324 163.623 2.476.271 15,1 0,5754
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 318 33.285 2.420.676 72,7 0,5071
ΔΡΑΜΑΣ 171 49.279 2.415.206 49,0 0,5628
ΠΕΛΛΑΣ 271 45.132 2.390.048 53,0 0,4684
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 296 48.862 2.033.374 41,6 0,5315
ΕΥΒΟΙΑΣ 286 97.233 1.821.078 18,7 0,5374
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 243 23.471 1.659.731 70,7 0,4837
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 225 56.793 1.655.910 29,2 0,5457
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 182 97.253 1.500.955 15,4 0,4552
ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ 142 82.884 1.425.361 17,2 0,6771
ΡΟΔΟΠΗΣ 139 76.811 1.244.502 16,2 0,4846
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 152 24.955 1.095.082 43,9 0,5806
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 203 13.511 1.068.079 79,1 0,4914
ΑΤΤΙΚΗΣ &Ι ΠΕΙΡΑΙΑ 108 21.986 1.039.087 47,3 0,5711
ΗΜΑΘΙΑΣ 105 18.220 981.475 53,9 0,5029
ΑΡΤΑΣ 230 16.266 922.569 56,7 0,4806
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 90 41.438 639.179 15,4 0,5131
ΧΑΝΙΩΝ 81 118.421 631.895 5,3 0,5357
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 95 167.671 599.494 3,6 0,5735
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 64 48.617 568.951 11,7 0,5262
ΦΩΚΙΔΑΣ 70 36.904 533.156 14,4 0,5287
ΧΙΟΥ 44 30.075 434.476 14,4 0,4978
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 70 49.465 286.831 5,8 0,5418
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 42 22.706 183.067 8,1 0,4537
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 26 58.174 123.666 2,1 0,6556
ΛΕΥΚΑΔΑΣ 16 5.444 123.123 22,6 0,4640
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 5 1.737 35.503 20,4 0,6000
ΣΑΜΟΥ 3 5.988 24.961 4,2 0,5387
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 2 4.907 4.941 1,0 0,6207
Άθροισμα 13.253 3.202.335 137.543.197 43,0 0,5307

Πιστεύω ότι από  τα δεδομένα αυτά υπάρχουν ειδικοί που θα μπορούσαν να αντλήσουν πολύ περισσότερα συμπεράσματα. Καλό είναι να ασχοληθούν αυτοί «οι ειδικότεροι» με τα πραγματικά προβλήματα της κτηνοτροφίας από το να εξειδικεύονται σε ψηφιακά κολάρα gps και ευροζωνικές τεχνολογίες. Καλή η ψηφιακή εξέλιξη, αλλά λείπουν οι βασικές υποδομές. Για ακόμη μια φορά αγοράζουμε πρώτα την γραβάτα και μετά ψάχνουμε κουστούμι να ταιριάζει.

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 
Πηγές στατιστικών δεδομένων

 

 

 

Τα έργα μας

• 35000 Φάκελοι Άμεσων επιδοτήσεων (ΟΣΔΕ) • 220 Εφαρμογές συστημάτων παραγωγής

• 1550 πιστοποιήσεις ορθολογικής χρήσης φαρμάκων • 120 Μελέτες οργανώσεις περιβάλλοντος

• 800 Σχέδια δράσης Νέων αγροτών • 650 Οικονομικά Επενδυτικά σχέδια

• 3500 Προγράμματα Βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας • 120 Μελέτες οργανώσεις περιβάλλοντος

• 45 Κτηνοτροφικές κατασκευές • 120 Εφαρμογές συστημάτων παραγωγής

• Χιλιάδες φυτό υγειονομικές και κτηνοτροφικές συνεργασίες και συμβουλές

panorama-3537485__480.jpeg
panorama-2360038__480.jpeg
panorama_new-zealand-1907586__480.jpeg
panorama-1733308__480.jpeg
panorama-3629120__480.jpeg
panorama-rural-3271586__480.jpeg
panorama_chicks-3803535__480.jpeg
panorama-agriculture-1868013__480.jpeg
panorama_birds-3068274__480.jpeg
panorama_fantasy-2955354__480.jpeg
panorama_malham-cove-2451405__480.jpeg
panorama-2160224__480.jpeg
panorama-2354183__480.jpeg
panorama-2360038__480.jpeg
panorama-2405958__480.jpeg
panorama-3116764__480.jpeg
panorama-3526812__480.jpeg
panorama-3629120__480.jpeg
panorama-3752711__480.jpeg
panorama-3776998__480.jpeg
panorama-3812820__480.jpeg

Το ανθρώπινο δυναμικό μας

          Επικοινωνία             

          ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

arxigramma1

Χριστουγέννων 44 - 6
Μυτιλήνη ΤΚ 81100
Δεξιός λιμενοβραχίονας
 
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΟΣΔΕ
Αλκαίου και Αρίωνος γωνία
τηλ +30 22510 47555
 

          Συνδεθείτε μαζί μας     

 ΕΛΟΤ EN ISO 9001:2015

ΕΛΟΤ  ISO / IEC 27001:2013      EUROCERT

Ακολουθήσε το newsletter μας
Joomla Extensions powered by Joobi

espa

© 2021 Σχεδίαση και Κατασκευή ιστοσελίδας | AGROnet Serres